Revenirea Stellantis anunțată prin cifrele de vânzări din trimestrul al treilea este confirmată acum de rezultatele financiare parțiale, care arată o creștere cu 13% a veniturilor, la un total de 37,2 miliarde de euro. Compania invocă majorări ale veniturilor în America de Nord, Europa de Est și Orientul Mijlociu și Africa, în timp ce America de Sud a înregistrat o scădere moderată. Piața din America de Nord a redevenit cea mai mare regiune în materie de venituri, cu 16 miliarde euro, peste cele 13 miliarde realizate de unitatea de business din Europa, după ce în urmă cu un an cele două piețe performau la egalitate.
Stellantis a anunțat 1,3 milioane de vehicule livrate în trimestrul 3, o creștere cu 152.000 de unități, cea mai mare parte fiind atribuită avansului de 35% în America de Nord. Aici a fost schimbată strategia stocurilor, comparativ cu anul precedent, fiind vizibil un efort major de reducere a stocurilor de către dealerii din SUA.
 
 Stellantis a anunțat luna aceasta un program de investiții strategice de 13 miliarde de dolari pentru următorii patru ani, care ar trebui să stimuleze extinderea producției din Statele Unite.
Este cea mai mare investiție din istoria de 100 de ani a companiei (cu referire la Chrysler) și va include lansarea a cinci vehicule noi și crearea a peste 5.000 de locuri de muncă.
Strategia americană include redeschiderea unei uzine, în Illionois, pentru producția a două noi modele Jeep, Cherokee și Compass.
Asamblarea unui pickup Ram de dimensiuni medii la Toledo, Ohio, producția în Michigan a unui SUV complet nou, cu propulsie electrică cu range extender (REEV), dar și cu combustie, producția noii generații Dodge Durango în Detroit și producția noului motor GMET4 EVO în Indiana. Investiția va determina creșterea producției anuale cu 50% față de nivelurile actuale.
 
 Previziunile financiare ale Stellantis pentru a doua jumătate a anului 2025 rămân neschimbate, acestea vizând o îmbunătățire a veniturilor nete, a profitului și a fluxului de numerar, raportat la prima jumătate a anului. La finalul lunii iunie, Stellantis a raportat o pierdere operațională de 2,7 miliarde euro și o pierdere netă de 2,2 miliarde euro.
„Pe măsură ce continuăm să implementăm schimbări strategice semnificative pentru a oferi clienților noștri o mai mare libertate de alegere, am observat progrese secvențiale și o performanță solidă de la an la an în al treilea trimestru, marcată de o revenire la creșterea veniturilor”, a declarat noul CEO al Stellantis, Antonio Filosa.


















 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
															 																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
										
																											 
					 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			