Electrificarea industriei auto continuă să fie principalul vector de creștere a pieței auto din Europa, potrivit celor mai recente date publicate de autoritățile naționale din cele mai mari piețe auto, analizate de Profit.ro. O analiză a vânzărilor de automobile electrice arată că pe cinci dintre piețele din Europa cotele de piață ale electricelor au urcat substanțial, iar România se apropie încet de cifrele acestora.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În Marea Britanie, o piață care își păstrează dependența de Uniunea Europeană, chiar dacă nu mai este membru, vehiculele electrice au crescut cu un procent foarte mare, 72,3%, în timp ce cota de piață a acestui segment a depășit 20% cu un volum de 17.243 de automobile, în august. La acestea se adaugă 6.601 mașini PHEV, care au urcat la o cotă de 7,7%, după o creștere de 70%. Piața auto britanică a crescut pe ansamblu cu 24%, susținută în special de achizițiile companiilor, în special a celor de rent-a-car. Cele mai vândute mașini sunt, evident, Tesla Model Y și Model 3, însă mărci locale, Mini și Vauxhall, contează și ele pe piața de electrice.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Adrian Polec, care deține producătorul român de baterii litiu-ion Prime Batteries Technology, cumpără teren în centrul BucureștiuluiÎn UE, Germania a avut una dintre cele mai mari creșteri pe segmentul electric, 170%, acesta atingând o valoare record a cotei de piață: 31,7%. Cauza principală este decizia guvernului de a stopa subvențiile la mașini electrice pentru companii, la 1 septembrie, astfel că s-au făcut achiziții în avans, pentru a prinde ultimele subvenții. Cu tot cu PHEV, piața de vehicule electrificate a ajuns la 37% din total, o valoare aproape de necrezut. În total, au fost vândute 86.649 de autoturisme electrice în luna august. Cu tot cu mașinile PHEV, volumul a fost de 101.252, cu o creștere de 77,5% și o cotă de piață de 37%. Vânzările sunt dominate de Tesla și VW, cu modelele cunoscute, Model Y și 3, resepectiv VW ID.4 și ID.5.
În Olanda, una dintre primele țări europene care au adoptat mașinile electrice, continuă să fie ridicată cererea de mașini cu baterii. Pe o piață care a crescut cu 18,6%, a opta conescutivă de creștere, segmentul de mașini electrice a crescut cu peste 50%, la 9.144 de unități, iar cota de piață a acestora s-a majorat la 33% din totalul pieței, la care pot fi adăugate și cele 13% vehicule PHEV, adică 3.437 de unități. Cele mai vândute mașini electrice din această țară sunt cele două modele de la Tesla, împreună cu Peugeot e-208.
În Spania, una dintre țările care au avut un demaraj mai lent pe segmentul electric, piața generală de automobile a crescut cu 5,7% în august, însă pe zona de electrice lucrurile abia acum par să explodeze. În august, creșterea a fost de 150%, ponderea clienților privați și a companiilor fiind aproape egală (53/47). Volumul înregistrat de mașini 100% electrice a fost de 3.583, cu o pondere în piața totală încă redusă, la 6,4%, acestea fiind dublate, practic, de mașinile PHEV, cu 3.362 unități și 6% din piață. Spania este o țară unde Dacia Spring a avut o perioadă foarte bună în 2022, însă acum liderul pieței este Tesla Model 3, urmat de Model Y și MG4.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10%Franța a avut o creștere de 60% pe segmentul de autoturisme electrice, în luna august, cu un volum mult mai mare decât cel al Spaniei, 19.656 de autoturisme, ceea ce reprezintă o cotă mult mai mare, 17,3%, care crește la 25,7% dacă adăugăm și autoturismele PHEV (9.530 unități) cu 8,4% din piață. Dacia Spring a pierdut clienți și pe această piață, pe care cândva era lider, acum cele mai vândute automobile electrice fiind Tesla Model Y și Model 3, în primul rând, urmate de Peugeot e-208, Fiat 500 și MG4.
România se aliniază marilor piețe auto din Europa, în materie de automobile electrice, după o creștere masivă în august, cu 77,5%, și un volum de 1.600 de unități înmatriculate, care au ridicat cota de piață la peste 10%, în premieră, pentru acest segment. Împreună cu motorizările PHEV, cota de piață a mașinilor cu încărcare din România a fost în luna august de 16,2%, un plus de 6,1 puncte procentuale față de situația din 2022.