ANALIZĂ Mașinile electrice au împins de la spate industria auto în august, pe cele mai mari piețe din Europa, inclusiv România

ANALIZĂ Mașinile electrice au împins de la spate industria auto în august, pe cele mai mari piețe din Europa, inclusiv România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 sep 2023

Electrificarea industriei auto continuă să fie principalul vector de creștere a pieței auto din Europa, potrivit celor mai recente date publicate de autoritățile naționale din cele mai mari piețe auto, analizate de Profit.ro. O analiză a vânzărilor de automobile electrice arată că pe cinci dintre piețele din Europa cotele de piață ale electricelor au urcat substanțial, iar România se apropie încet de cifrele acestora.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În Marea Britanie, o piață care își păstrează dependența de Uniunea Europeană, chiar dacă nu mai este membru, vehiculele electrice au crescut cu un procent foarte mare, 72,3%, în timp ce cota de piață a acestui segment a depășit 20% cu un volum de 17.243 de automobile, în august. La acestea se adaugă 6.601 mașini PHEV, care au urcat la o cotă de 7,7%, după o creștere de 70%. Piața auto britanică a crescut pe ansamblu cu 24%, susținută în special de achizițiile companiilor, în special a celor de rent-a-car. Cele mai vândute mașini sunt, evident, Tesla Model Y și Model 3, însă mărci locale, Mini și Vauxhall, contează și ele pe piața de electrice.

CONFIRMARE Adrian Polec, care deține producătorul român de baterii litiu-ion Prime Batteries Technology, cumpără teren în centrul Bucureștiului CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Adrian Polec, care deține producătorul român de baterii litiu-ion Prime Batteries Technology, cumpără teren în centrul Bucureștiului

În UE, Germania a avut una dintre cele mai mari creșteri pe segmentul electric, 170%, acesta atingând o valoare record a cotei de piață: 31,7%. Cauza principală este decizia guvernului de a stopa subvențiile la mașini electrice pentru companii, la 1 septembrie, astfel că s-au făcut achiziții în avans, pentru a prinde ultimele subvenții. Cu tot cu PHEV, piața de vehicule electrificate a ajuns la 37% din total, o valoare aproape de necrezut. În total, au fost vândute 86.649 de autoturisme electrice în luna august. Cu tot cu mașinile PHEV, volumul a fost de 101.252, cu o creștere de 77,5% și o cotă de piață de 37%. Vânzările sunt dominate de Tesla și VW, cu modelele cunoscute, Model Y și 3, resepectiv VW ID.4 și ID.5.

În Olanda, una dintre primele țări europene care au adoptat mașinile electrice, continuă să fie ridicată cererea de mașini cu baterii. Pe o piață care a crescut cu 18,6%, a opta conescutivă de creștere, segmentul de mașini electrice a crescut cu peste 50%, la 9.144 de unități, iar cota de piață a acestora s-a majorat la 33% din totalul pieței, la care pot fi adăugate și cele 13% vehicule PHEV, adică 3.437 de unități. Cele mai vândute mașini electrice din această țară sunt cele două modele de la Tesla, împreună cu Peugeot e-208.

În Spania, una dintre țările care au avut un demaraj mai lent pe segmentul electric, piața generală de automobile a crescut cu 5,7% în august, însă pe zona de electrice lucrurile abia acum par să explodeze. În august, creșterea a fost de 150%, ponderea clienților privați și a companiilor fiind aproape egală (53/47). Volumul înregistrat de mașini 100% electrice a fost de 3.583, cu o pondere în piața totală încă redusă, la 6,4%, acestea fiind dublate, practic, de mașinile PHEV, cu 3.362 unități și 6% din piață. Spania este o țară unde Dacia Spring a avut o perioadă foarte bună în 2022, însă acum liderul pieței este Tesla Model 3, urmat de Model Y și MG4.

Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10% CITEȘTE ȘI Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10%

Franța a avut o creștere de 60% pe segmentul de autoturisme electrice, în luna august, cu un volum mult mai mare decât cel al Spaniei, 19.656 de autoturisme, ceea ce reprezintă o cotă mult mai mare, 17,3%, care crește la 25,7% dacă adăugăm și autoturismele PHEV (9.530 unități) cu 8,4% din piață. Dacia Spring a pierdut clienți și pe această piață, pe care cândva era lider, acum cele mai vândute automobile electrice fiind Tesla Model Y și Model 3, în primul rând, urmate de Peugeot e-208, Fiat 500 și MG4.

România se aliniază marilor piețe auto din Europa, în materie de automobile electrice, după o creștere masivă în august, cu 77,5%, și un volum de 1.600 de unități înmatriculate, care au ridicat cota de piață la peste 10%, în premieră, pentru acest segment. Împreună cu motorizările PHEV, cota de piață a mașinilor cu încărcare din România a fost în luna august de 16,2%, un plus de 6,1 puncte procentuale față de situația din 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
piata auto romania
vanzari masini electrice germania