Antreprenorii arabi vin mâine în România pentru TAROM. Grindeanu: Nu este într-o formă economică de invidiat. Ce urmează acum

Antreprenorii arabi vin mâine în România pentru TAROM. Grindeanu: Nu este într-o formă economică de invidiat. Ce urmează acum
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 apr 2024

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că Tarom nu este într-o formă economică de invidiat, iar după această etapă care speră că se va încheia odată cu primirea acelui ajutor de la Comisia Europeană, trebuie să intre într-o etapă de reorganizare economică. Asta va însemna de multe ori poate decizii care nu sunt foarte aplaudate dar absolut necesare, dacă vrem să salvăm Tarom, a mai spus Grindeanu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Guvernul negociază cu două companii din Qatar și Emiratele Unite vânzarea unui pachet de acțiuni la compania națională aeriană TAROM - VEZI AICI DETALII

”Tarom deocamdată trebuie să facă următorul lucru, să primească până la sfârșitul lunii acel ajutor de la Comisia Europeană. Tarom-ul nu este într-o formă economică de invidiat și, și dacă nu vi-o spun eu, o știți foarte bine. Trebuie să găsească, după această etapă care sper eu că se va încheia în perioada următoare, odată cu primirea acelui ajutor de la Comisie, să intre într-o etapă de reorganizare economică. Asta va însemna de multe ori poate decizii care nu sunt foarte aplaudate dar absolut necesare, dacă vrem să salvăm Tarom”, a afirmat ministrul într-o conferință de presă.

Superiahturi submersibile pentru miliardari, oferta unei companii austriece. Vasul, cu un preț estimat la două miliarde de dolari, ar putea rămâne scufundat patru săptămâni CITEȘTE ȘI Superiahturi submersibile pentru miliardari, oferta unei companii austriece. Vasul, cu un preț estimat la două miliarde de dolari, ar putea rămâne scufundat patru săptămâni

El  precizat că, la vreo lună și ceva după ce a preluat funcția, a avut o întâlnire cu omologul bulgar, care i-a spus că compania lor aeriană națională a fost închisă undeva la sfârșitul anilor 90, acum 25 de ani. ”Și acum reproșează bulgarii autorităților, indiferent de guvern, președinte, că nu au o companie națională. Eu spun că, odată cu primirea acestui ajutor de la Comisie, noi trebuie să intrăm la Tarom într-o perioadă de reorganizare și să suntem deschiși la orice fel de propuneri care să ducă la așezarea Tarom pe niște principii economice solide”, a subliniat ministrul.

Grindeanu a mai arătat că în primul rând nu există în discuție dorința de a salva această companie.

”Nu intră în discuție dorința noastră de a găsi orice fel de soluții, inclusiv parteneriate care să ducă la acest scenariu fericit. Am căutat acest lucru, inclusiv săptămâna trecută, când am fost cu premierul în zona Golfului, în zona Qatar și Emirate. Mâine avem o comisie mixtă oamenii de afaceri din Emirate, după vizita noastră, care va avea loc la București. Încercăm să găsim soluții pentru Tarom”, a subliniat Grindeanu.

Ministrul a menționat că o companie de mărimea Tarom are în mod normal în jur de 500 sau 600 de angajați, 90% dintre ei fiind personal navigant. ”Noi avem dublu”, a adăugat ministrul. 

TAROM, compania română de transporturi aeriene deținută de stat, se confruntă de ani de zile cu dificultăți financiare.

TAROM a primit de la stat un împrumut de salvare temporar de aproximativ 36,7 milioane euro, după aprobarea de către Comisie în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat în februarie 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
sorin grindeanu
tarom