Măsura este necesară pentru a permite constructorului să execute lucrări în stațiile HC Neptun și Costinești Tabără, ce presupun demolarea peroanelor vechi și construirea unora noi, conforme standardelor actuale.
Pe durata lucrărilor – estimată la aproximativ patru luni – pasagerii vor fi transferați pe cale rutieră, cu mijloace de transport puse la dispoziție de CFR Călători, în baza biletelor achiziționate din stațiile de cale ferată.

Aceste lucrări se desfășoară în cadrul proiectului „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța“, finanțat prin Programul Transport (PT), cu fonduri externe nerambursabile.
Modernizarea infrastructurii din cele două stații are ca scop:
îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și creșterea calității serviciilor oferite călătorilor;
creșterea gradului de siguranță și confort pentru pasageri și bunurile acestora;
atragerea călătorilor către transportul feroviar, în detrimentul modurilor rutier și aerian.
Principalele lucrări prevăzute:
instalarea de containere modulare pentru case de bilete și grupuri sanitare;
închiderea temporară a peronului din fața clădirii stației Neptun pentru desfășurarea lucrărilor în condiții de siguranță;
prelungirea peronului spre Constanța pentru asigurarea unui acces facil al călătorilor;
reabilitarea și modernizarea clădirilor și peroanelor;
modernizarea instalațiilor electrice, sanitare, termice;
implementarea de echipamente moderne de telecomunicații și informare a călătorilor;
asigurarea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă;
montarea de panouri fonoabsorbante și soluții de reducere a zgomotului;
reabilitarea copertinelor, pasarelelor și pasajelor de acces.

Date contractuale
Valoarea contractului pentru Halta Neptun: 16,57 milioane lei (fără TVA). Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT).
Implementarea este realizată sub supravegherea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Constanța, care monitorizează stadiul lucrărilor și respectarea termenelor
În paralel, modernizarea infrastructurii feroviare dintre stațiile București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lot 2) intră în linie dreaptă.
Lucrările, cu o valoare de 2,1 miliarde lei (fără TVA), vizează modernizarea și electrificarea a peste 67 km de linie ferată, inclusiv introducerea ERTMS Nivel 2, dublarea liniei între Daia – Frătești, construirea viaductului Daia și reabilitarea stațiilor și peroanelor.

Această investiție strategică conectează Capitala cu punctul de frontieră Giurgiu – Ruse și reprezintă un pas decisiv în modernizarea infrastructurii feroviare din România.
În august, CFR Infrastructură anunța că a fost semnat contractul pentru modernizarea completă a liniei de cale ferată București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră. Valoarea contractului este 2,1 miliarde lei, fără TVA, iar 30 de luni sunt alocate execuției lucrărilor.
De la București la Giurgiu sunt două variante de traseu cu trenul: cel care va fi modernizat (via Gara Progresu – Comana) și cel ocolit (pe la Videle). Un drum care cu mașina este făcut într-o oră, durează mult peste două ore pe calea ferată. Acum 25 de ani, cele mai rapide trenuri făceau o oră și jumătate de la București la Giurgiu.
Din 2005, trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia ocolesc pe la Videle, așa că drumul București – Sofia durează peste zece ore.

Procedura de achiziție publică a fost adjudecată de Asocierea RailWorks, formată din ARCADA Company – lider de asociere – și ALSTOM Transport S.A. Acum s-a semnat contractul de proiectare și execuție. Oferta câștigătoare fusese anunțată în ianuarie de CFR SA.
Vor fi modernizați 93 de km, scopul fiind să se reducă timpul de parcurs, iar Giurgiu să devină mai interesant pentru investitori. Nu este inclusă în acest „lot 2” porțiunea Vidra – Comana care a fost modernizată anii trecuți, când s-a construit și noul pod de la Grădiștea.
Durata totală a contractului este de 158 de luni, din care 6 luni sunt alocate activității de proiectare, 30 de luni execuției lucrărilor, garanție 120 luni și activități după recepția finală 2 luni.

Obiectivul de investiții se numește „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.
Efecte scontate ale acestei modernizări
- îmbunătățirea mobilității și accesibilității pentru locuitorii și mediul de afaceri din județele Ilfov și Giurgiu;
- creșterea atractivității municipiului Giurgiu și consolidarea conexiunilor acestuia cu rețelele europene de transport;
- stimularea investițiilor în zonele cu potențial economic, precum Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord, Centrul de Afaceri Transfrontalier Danubius și hub-ul trimodal „High Performance Green Port”;
- creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor și reducerea semnificativă a timpului de parcurs;
- sporirea siguranței circulației și îmbunătățirea confortului călătorilor;
- reducerea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului;
- descongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei și în localitățile adiacente.