ANUNȚ Circulația trenurilor de călători pe relația Constanța – Mangalia, suspendată

Circulația trenurilor de călători pe relația Constanța – Mangalia va fi suspendată din octombrie.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ANUNȚ Circulația trenurilor de călători pe relația Constanța – Mangalia, suspendată

Măsura este necesară pentru a permite constructorului să execute lucrări în stațiile HC Neptun și Costinești Tabără, ce presupun demolarea peroanelor vechi și construirea unora noi, conforme standardelor actuale.

În aprilie, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. informa că au început lucrările de modernizare și reabilitare aferente stației Neptun hc, parte din proiectul „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța, 3 stații: Neptun hc, Costinești Tabără și Ciulnița”, proiect finanțat prin Programul Transport (PT) cu fonduri externe nerambursabile.

Pe durata lucrărilor – estimată la aproximativ patru luni – pasagerii vor fi transferați pe cale rutieră, cu mijloace de transport puse la dispoziție de CFR Călători, în baza biletelor achiziționate din stațiile de cale ferată.

Președintele Ferrari, cu mama în proces CITEȘTE ȘI Președintele Ferrari, cu mama în proces

Aceste lucrări se desfășoară în cadrul proiectului „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța“, finanțat prin Programul Transport (PT), cu fonduri externe nerambursabile.

Modernizarea infrastructurii din cele două stații are ca scop:

îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și creșterea calității serviciilor oferite călătorilor;
creșterea gradului de siguranță și confort pentru pasageri și bunurile acestora;
atragerea călătorilor către transportul feroviar, în detrimentul modurilor rutier și aerian.
Principalele lucrări prevăzute:

instalarea de containere modulare pentru case de bilete și grupuri sanitare;
închiderea temporară a peronului din fața clădirii stației Neptun pentru desfășurarea lucrărilor în condiții de siguranță;
prelungirea peronului spre Constanța pentru asigurarea unui acces facil al călătorilor;
reabilitarea și modernizarea clădirilor și peroanelor;
modernizarea instalațiilor electrice, sanitare, termice;
implementarea de echipamente moderne de telecomunicații și informare a călătorilor;
asigurarea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă;
montarea de panouri fonoabsorbante și soluții de reducere a zgomotului;
reabilitarea copertinelor, pasarelelor și pasajelor de acces.

Celebrul tren Orient Express, în România CITEȘTE ȘI Celebrul tren Orient Express, în România

Date contractuale

Valoarea contractului pentru Halta Neptun: 16,57 milioane lei (fără TVA). Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT).

Implementarea este realizată sub supravegherea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Constanța, care monitorizează stadiul lucrărilor și respectarea termenelor

În paralel, modernizarea infrastructurii feroviare dintre stațiile București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lot 2) intră în linie dreaptă.

Lucrările, cu o valoare de 2,1 miliarde lei (fără TVA), vizează modernizarea și electrificarea a peste 67 km de linie ferată, inclusiv introducerea ERTMS Nivel 2, dublarea liniei între Daia – Frătești, construirea viaductului Daia și reabilitarea stațiilor și peroanelor.

HiSky lansează o amplă campanie de reduceri CITEȘTE ȘI HiSky lansează o amplă campanie de reduceri

Această investiție strategică conectează Capitala cu punctul de frontieră Giurgiu – Ruse și reprezintă un pas decisiv în modernizarea infrastructurii feroviare din România. 

VIDEO POATE FI VĂZUT AICI

În august, CFR Infrastructură anunța că a fost semnat contractul pentru modernizarea completă a liniei de cale ferată București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră. Valoarea contractului este 2,1 miliarde lei, fără TVA, iar 30 de luni sunt alocate execuției lucrărilor.

De la București la Giurgiu sunt două variante de traseu cu trenul: cel care va fi modernizat (via Gara Progresu – Comana) și cel ocolit (pe la Videle). Un drum care cu mașina este făcut într-o oră, durează mult peste două ore pe calea ferată. Acum 25 de ani, cele mai rapide trenuri făceau o oră și jumătate de la București la Giurgiu.

Din 2005, trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia ocolesc pe la Videle, așa că drumul București – Sofia durează peste zece ore.

Uber se lansează în Bistrița. Aplicația este acum disponibilă în 27 de orașe din România CITEȘTE ȘI Uber se lansează în Bistrița. Aplicația este acum disponibilă în 27 de orașe din România

Procedura de achiziție publică a fost adjudecată de Asocierea RailWorks, formată din ARCADA Company – lider de asociere – și ALSTOM Transport S.A. Acum s-a semnat contractul de proiectare și execuție. Oferta câștigătoare fusese anunțată în ianuarie de CFR SA.

Vor fi modernizați 93 de km, scopul fiind să se reducă timpul de parcurs, iar Giurgiu să devină mai interesant pentru investitori. Nu este inclusă în acest „lot 2” porțiunea Vidra – Comana care a fost modernizată anii trecuți, când s-a construit și noul pod de la Grădiștea.

Durata totală a contractului este de 158 de luni, din care 6 luni sunt alocate activității de proiectare, 30 de luni execuției lucrărilor, garanție 120 luni și activități după recepția finală 2 luni.

EXCLUSIV Tichetul Rabla pentru electrice va fi redus la jumătate. Companiile primesc cea mai mare lovitură CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tichetul Rabla pentru electrice va fi redus la jumătate. Companiile primesc cea mai mare lovitură

Obiectivul de investiții se numește „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.

Efecte scontate ale acestei modernizări

  • îmbunătățirea mobilității și accesibilității pentru locuitorii și mediul de afaceri din județele Ilfov și Giurgiu;
  • creșterea atractivității municipiului Giurgiu și consolidarea conexiunilor acestuia cu rețelele europene de transport;
  • stimularea investițiilor în zonele cu potențial economic, precum Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord, Centrul de Afaceri Transfrontalier Danubius și hub-ul trimodal „High Performance Green Port”;
  • creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor și reducerea semnificativă a timpului de parcurs;
  • sporirea siguranței circulației și îmbunătățirea confortului călătorilor;
  • reducerea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului;
  • descongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei și în localitățile adiacente.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0811 +0.0028+0.06 %
1 USD4.3247 -0.0091-0.21 %
1 GBP5.8159 -0.0058-0.10 %
1 CHF5.4253 -0.0136-0.25 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite