Salariile conducerii CFR Călători sunt acum dezvăluite.
Directorul general al CFR Călători are un salariu net lunar de 25.740 lei.
Directorul Financiar-Contabil câștigă net 25.155 lei.

"Cu toate că nu ne propunem să facem o analiză asupra modului de formulare a răspunsurilor de către președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), nu putem să nu constatăm, lesne, că acestea trădează inclusiv un anumit nivel de cunoaștere în domeniul feroviar. Sigur, anumite cunoștințe pot fi obținute inclusiv stând pe o bancă, în gară, urmărind trenurile cum trec prin fața ta, pentru cunoscătorii feroviari aceasta numindu-se 'defilare'.
Principala temă fiind cea a salariilor conducerii CFR Călători (sau, pentru a păstra forma academică de formulare a autorului, 'șefime'), vă prezentăm în continuare salariile atât ale directorului general și ale directorului financiar-contabil, cât și ale membrilor Consiliului de Administrație, numiți în baza unui proces de selecție în conformitate cu prevederile Ordonanței 109/2011, acestea fiind după cum urmează: director general, salariul lunar: brut 44.000 lei și net 25.740 lei; director Financiar-Contabil, salariul lunar: brut 43.000 lei și net 25.155 lei. În ceea ce privește membrii Consiliului de Administrație, precizăm că, în prezent, aceștia sunt în număr de 7, indemnizația lunară a fiecărui membru CA este de 10.300 lei brut și 6.025 lei net", se arată în comunicatul CFR Călători.

Pe de altă parte, reprezentanții operatorului feroviar național de călători consideră regretabilă raportarea numărului de salariați la kilometri parcurși și susțin că nu se poate compara un operator cu o obligație de serviciu public stabilită de către ARF, la nivel național, cu un operator care își desfășoară activitatea sectorial.
"O mai bună documentare din prevederile HG 643/2011, cu modificările și completările ulterioare, ar fi de natură a mai elimina din necunoaștere. CFR Călători este instituția care preia operarea pe secțiile în care operatorii privați încetează activitatea, încetarea activității fiind, desigur, din condiții de ineficiență economică. Exemple secțiile: Sighișoara - Odorhei, Arad - Brad, Timișoara Nord - Lovrin, Timișoara Nord - Periam.
Mai mult, cum s-ar putea compara: operatorul național, care are integrat în structură o bună parte din mentenanța materialului rulant, cu o vechime însemnată, aparținând statului român, cu un operator care efectuează integral mentenanța în afara societății; operatorul care trebuie să dețină logistica necesară în domeniul achizițiilor publice pentru aplicarea Legii 99/2016, cu un operator privat care nu aplică această lege și, deci, nu are nevoie de o structură de anvergura CFR Călători? Acesta este un mod neconcurențial, nesoluționat nici până în prezent de către ARF, în timp ce CFR Călători imobilizează material rulant scadent la procesul de mentenanță, pentru parcurgerea tuturor etapelor prevăzute în Legea 99/2016, nu același lucru este și în cazul operatorilor privați", susține CFR Călători.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, a declarat recent pentru Agerpres că conducerea CFR Călători și-a majorat salariile la 32.000 lei pe lună