Avionul cu fuzelaj îngust C919, de concepție chineză, se apropie de certificare, un moment de referință pentru ambițiile Chinei în aviație

Avionul cu fuzelaj îngust C919, de concepție chineză, se apropie de certificare, un moment de referință pentru ambițiile Chinei în aviație
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iul 2022

Avionul cu fuzelaj îngust C919 din China, conceput pentru a concura duopolul Airbus-Boeing, se apropie de certificare, în condițiile în care avioanele de testare au finalizat toate sarcinile de zbor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Avionul cu fuzelaj îngust C919 din China, conceput pentru a concura duopolul Airbus-Boeing, se apropie de certificare, în condițiile în care avioanele de testare au finalizat toate sarcinile de zbor, transmite Reuters.

Galaxy Z Flip4 ar putea fi mai scump decât modelul anterior CITEȘTE ȘI Galaxy Z Flip4 ar putea fi mai scump decât modelul anterior

Producătorul de stat Commercial Aircraft Corp of China  a anunțat pe contul său oficial de socializare că cele șase avioane de testare au încheiat sarcinile de testare, programul intrând în etapa finală de primire a unui certificat de la Administrația Aviației Civile din China, necesar pentru a efectua operațiuni comerciale, scrie News.ro.

Certificarea avionului C919 ar marca o piatră de hotar în ambițiile Chinei de a urca în lanțul de producție.

COMAC este acum efectiv a treia opțiune de pe piață pentru avioanele cu peste 100 de locuri, după ce Boeing și Airbus au încheiat acorduri pentru preluarea producției de avioane rivale fabricate de Embraer și Bombardier.

Conceput pentru a concura direct cu familiile Boeing 737 MAX și Airbus 320neo, programul de avioane C919 s-a confruntat cu o serie de probleme tehnice și cu controale mai dure la export din SUA, după ce a fost lansat în 2008, a relatat Reuters.

Primul client al acesteia este compania de stat China Eastern Airlines, care a plasat o comandă pentru cinci avioane C919 în martie anul trecut.

Changjiang Daily, un ziar deținut de guvernul local din Wuhan, a relatat pe 8 iulie că compania aeriană este programată să primească prima livrare în august. Asamblat în China, avionul se bazează în mare măsură pe componente occidentale, inclusiv pe motoare și avionică.

viewscnt
Afla mai multe despre
c919
avion
china