Directorul general, Daniel Apostolache, estimează că primii oameni ar putea fi angajați la început de decembrie.
Apostolache arată că pentru cele 200 de posturi TESA au fost depuse peste 1.800 de candidaturi, iar pentru cele 2.000 de posturi de muncitori au fost primite 5.000 de dosare.
„În total sunt 6.800 de dosare pe 2.200 posturi. Am constatat că au fost candidați care au depus dosare pentru mai multe poziții, precum și pentru inginer și pentru director”, spune directorul noi companii, citat de Club Feroviar.
CFR Marfă se numără printre companiile de stat care intră în lichidare. În locul iei a fost înființată o nouă companie.
Carpatica Feroviar va prelua o parte dintre angajați și este condusă de fostul director al CFR Marfă, care însă promite că nu vor fi repetate greșelile trecutului:
Angajații CFR Marfă nu trec automat la noua companie Carpatica Feroviar, mai ales că, în total, noul operator va avea cu câteva sute de angajați mai puțin decât compania ce urmează a fi lichidată.
În octombrie 2024, Guvernul a aprobat, prin hotărâre, înființarea companiei Carpatica Feroviar, aptă ”pentru deservirea nevoilor de apărare ale țării”, inclusiv pe fondul problemelor cu care se confruntă operatorul feroviar de stat CFR Marfă, operațiune anunțată de Profit.ro ca pregătită din 2022.
Aceasta deoarece statul român are obligația de a recupera, cu celeritate, ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene, acordat Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă” SA.
Nerecuperarea urgentă a ajutorului de stat (2,6 miliarde lei + dobânzi) poate conduce la costuri accesorii a căror valoare poate mări considerabil suma declarată ca ajutor de stat.















