Cu un volum total de 5.876 de autoturisme înmatriculate în octombrie și o majorare a vânzărilor cu 5,2%, Dacia și-a conservat avansul pe care îl are în acest an în fața unor rivali precum Kia, Renault sau Peugeot, dar și poziția pe piața germană, o piață care se află într-o perioadă de recuperare evidentă.
Succesul Dacia are începând din a doua jumătate a acestui an un nou vector, SUV-ul Bigster, care a ajuns la același nivel de vânzări cu Sandero.
Cu 1.804 unități înmatriculate în octombrie, față de 1.851 unități pentru Sandero, SUV-ul se pregătește probabil să preia conducerea în gama Dacia din Germania, chiar dacă deocamdată are doar 10.000 de unități înmatriculate.
Cifrele analizate de Profit.ro arată că aproape 90% dintre mașinile Bigster înmatriculate luna trecută în Germania au fost echipate cu motorul Hybrid 155, de 1.8 litri, ceea ce arată cât de bună a fost strategia mărcii de a lansa acest motor în premieră, în timp ce numărul foarte scăzut de exemplare cu tracțiune integrală, 101 unități, subliniază interesul destul de scăzut al clienților de pe această piață pentru mașini cu cutie manuală.
Situația s-ar putea schimba radical odată cu lansarea noii tracțiuni e-AWD, cu cutie automată, la începutul anului viitor.
Celelalte modele Dacia au avut evoluții în linie cu situația din lunile anterioare, cea mai bună veste fiind legată de Duster, care nu și-a văzut afectate vânzările foarte mult, din cauza lui Bigster: 1.117 unități în octombrie și 13.043 pe toate cele 10 luni.
De la începutul anului, Dacia a înmatriculat în Germania 59.457 vehicule, în creștere cu aproape 2 procente, având o cotă de piață de 2,5%. Sandero are cele mai multe mașini înmatriculate, 21.919 unități, urmat de Duster și de Jogger, cu 10.697 unități, apoi de Bigster, cu 9.556 și Spring, cu 4.201 unități.
Vânzările de automobile din Germania au crescut în luna a zecea într-un context favorabil în care au reușit să se evidențieze mai ales mărcile chinezești, care au procente de creștere chiar și de trei cifre.
Procentual, Xpeng, Lynk&Co sau BYD sunt vedete în această ordine, dar din punct de vedere al volumelor BYD a trecut deja în fața celor de la MG, cu 3.353 de unități, față de 2.788, luând locul celor de la Tesla (-53%), care în urmă cu numai doi ani depășea pragul de 5.000 de mașini vândute lunar, mai multe decât Dacia, iar astăzi mai vând doar 750 de automobile pe lună.
Și mărcile germane sau care aparțin de grupuri germane au crescut în octombrie: BMW, cu 24,3%, Skoda, cu 23,6%, Audi, cu 15,5%, Mercedes, cu 4,3%, la fel și liderul VW, cu 9,9%.













