A treia generație Mazda CX-5 a ajuns pe piață la patru luni de la premiera mondială, având soluții avansate de asistență și motoare din familia Skyactiv, mild-hybrid.
Noul SUV a crescut vizibil în dimensiuni, de la 4,55 metri la 4,69 metri, având și un ampatament majorat cu 7 milimetri, care aduce mai mult spațiu la interior și proporții îmbunătățite ale aspectului general, dar și o stabilitate și dinamică mai bune.
Și la interior, pe lângă materialele care au evoluat, arhitectura include și o consolă reproiectată și mai multe spații de depozitare.
Tehnologiile de conectare și control au un nou ecran central de 12,9 inci sau, alternativ, de 15,6 inci, împerecheat cu ecranul instrumentarului de bord, de 10,25 inci.
Singurul motor disponibil este același e-SkyActiv G 141, de 2.5 litri, de pe generația anterioară, dar revizuit, cu arhitectură mild-hybrid pe 24 de volți, care reușește să recuperez energia din frânare și să o folosească în anumite momente pentru a susține motorul pe benzină.
Consumul declarat de constructorul japonez este de 7 litri/100 km, cu emisii de 157 grame/km, valori care plasează mașina în zona medie a acestei tehnologii. În versiunea cu tracțiune integrală, consumul crește la 7,4 litri/100 km, iar emisiile la 168 grame/km.
Reprezentanța Mazda pe piața din România anunță un preț de pornire pentru clienții români de 32.690 euro. SUV-ul japonezilor este concurent direct cu VW Tiguan, Ford Kuga, Renault Austral sau Hyundai Tucson.
Mazda CX-5, care a fost în 2024 cel mai vândut model al mărcii japoneze în Europa, și-a pierdut această poziție în 2025, ca urmare a iminentei schimbări de generație.
El a fost depășit anul acesta nu doar de CX-30, care este acum best-sellerul mărcii în regiune, ci și de CX-60, de Mazda 2 și de Mazda 3, având doar 15.000 de unități vândute în primele 9 luni ale anului.
Mazda CX-5 a fost lansat pentru prima dată în 2012, fiind primul model al mărcii japoneze care a integrat limbajul de design Kodo și tehnologia Skyactiv. La acel moment, a fost destinat să preia și clienții lui CX-7, care nu a mai fost produs într-o nouă generație.















