BMW este primul constructor auto care devine majoritar în subsidiara din China

BMW este primul constructor auto care devine majoritar în subsidiara din China

BMW iX3, un model ce va fi fabricat în China

Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 oct 2018

BMW a anunțat oficial că își va mări participația în subsidiara din China, la 75%, și reînnoiește contractul cu partenerii chinezi până în 2040. Costurile majorării participației depășesc 3 miliarde de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMW este prima companie străină care anunță transformarea parteneriatului de tip joint-venture 50/50, din China, într-unul majoritar, după ce statul chinez a anunțat că va deschide investițiile în acest sector și va relaxa legislația care impune în acest moment dețineri de cel mult 50%.

BMW și-a prelungit contractul cu partenerii chinezi de la Brilliance până în 2040, iar creșterea participației companiei bavareze în BMW Brilliance Automotive se va ridica la peste 3 miliarde euro, echivalentul investiției în extinderea și modernizarea uzinei din Shenyang. Pentru China decizia este una de succces, deoarece crește capacitatea de producție, crește numărul locurilor de muncă și crește valoarea exporturilor realizate de acest joint-venture.

BMW și Brilliance China Automotive Holdings au semnat un acord care prevede toți acești termeni, cu ocazia aniversării a 15 de colaborare. Contractul va trebui, însă, să fie aprobat de acționarii chinezi și apoi să fie aprobat de guvern.

"Ne urmăm cu consistență strategia de creștere în China. Prin investițiile continue, precum și dezvoltarea și producția de automobile electrice, subliniem importanța Chinei ca piață de creștere dinamică pentru noi", a declarat Harald Krüger, președinte al Consiliului de Administrație al BMW AG. "Povestea noastră de succes se scrie alături de succesul joint-venture-ului BBA. Împreună cu partenerii noștri, contribuim la dezvoltarea sustenabilă a pieței chineze", a adăugat el.

În 2017, uzinele de automobile BBA din Tiexi și Dadong au produs aproximativ 400.000 de mașini. În prezent, șase modele BMW sunt produse la Shenyang: uzina Tiexi produce BMW Seria 1 Sedan, BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 3 Sedan (inclusiv versiunea cu ampatament lung) și BMW X1 (inclusiv versiunea plug-in hybrid). La uzina Dadong sunt fabricate versiunea BMW Seria 5 cu ampatament lung (inclusiv varianta plug-in hybrid) și BMW X3. Din 2020, modelul electric BMW iX3 va ieși de pe linia de producție a uzinei Dadong, care va fi singurul centru de producție pentru acest model și va asigura exporturi globale, pentru prima oară.

AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de mașini second-hand din Europa Centrală, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei CITEȘTE ȘI AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de mașini second-hand din Europa Centrală, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei

"BMW Brilliance Automotive este o poveste de succes unică și oferă un exemplu remarcabil al parteneriatului puternic construit pe încredere", a spus Yumin Qi, director executiv al Brilliance Automotive Group Holdings. "Acest succes comun este și vector al dezvoltării economice a Provinciei Liaoning."

În 2017, aproximativ 560.000 de automobile BMW au fost livrate clienților din China. Două treimi din toate automobilele BMW vândute în China de-a lungul anului trecut au fost produse de BBA la cele două uzine auto din Tiexi și Dadong. În primele opt luni ale anului 2018, livrările au crescut cu 4,2 % și, în premieră, au depășit 400.000 de unități.

Cu un sistem de producție foarte flexibil, noua fabrică va putea construi automobile cu tren de rulare electric, parțial electric sau convențional pe o singură linie de asamblare.

"Ne extindem sistemul de producție din Tiexi cu o nouă uzină. Această fabrică nouă, împreună cu cele existente - cea de motoare și cea de baterii -, ne vor pune într-o poziție ideală ", a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG și responsabil pentru producție. "Cu sistemul nostru de producție extrem de flexibil, putem răspunde rapid cererii de pe piață și vom putea accelera producția de automobile electrice la 100% din capacitatea noastră".

Pe lângă cele două uzine auto existente, BBA a deschis, în urmă cu un an, propria fabrică de baterii la Tiexi, iar în mai 2018, compania a demarat o expansiune majoră a acestei uzine de baterii. Noul "Centrul pentru Baterii de Înaltă Tensiune Faza II" va produce baterii noi și mai puternice cu a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive pentru modelul electric BMW iX3.

Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive a fost înființat în 2003. Din 2009, joint-venture-ul a investit aproximativ 6,7 miliarde de euro în uzinele sale din Shenyang. În total, BBA are peste 18.000 de angajați și o rețea de furnizori de peste 350 de companii.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
china
joint-venture
actionar majoritar
industria auto