Pony.ai își urmează planurile de dezvoltare cu ajutorul cărora încearcă să acapareze cotă de piață în Europa, pe segmentul de servicii de robotaxi, care nu sunt deocamdată prea dezvoltate în regiune.
Pentru a-și putea atinge țintele, Pony.ai a găsit cel mai potrivit partener în Bolt, principalul rival al Uber, care își va lansa astfel serviciile proprii de robotaxi pe piețele europene, acolo unde legislația permite astfel de servicii.
Pony.ai a trecut cu brio printr-o acțiune de atragere de capital pe bursa din Hong-Kong, iar acum vrea să echipeze mașinile Bolt cu tehnologia de conducere fără șofer, care asigură o automatizare Nivel 4 SAE, ceea ce înseamnă că vehiculul nu mai are nevoie de supraveghere în timpul rulării, dar este limitat doar la trasee bine stabilite.
Potrivit informațiilor transmise de Pony.ai, compania intenționează să intre cu aceste servicii în mai multe orașe din UE, dar și pe alte piețe din Europa non-membre, fără să ofere detalii.
Cele două companii vor începe testele comune, în trafic real, pentru a valida funcționarea sistemelor pe tipurile de trasee vizate de serviciile robotaxi.
James Peng, CEO Pony.ai, spune că Europa este o piață cu o creștere rapidă și cu potențial în materie de mobilitate automatizată, în timp ce Markus Villig, șeful Bolt, susține că viitoarele robotaxi „vor transforma modul în care se deplasează oamenii și mărfurile”.
Pony.ai a anunțat rezultate foarte bune în trimestrul al treilea, cu venituri de 25,4 milioane dolari și o creștere de 72% față de anul precedent, din servicii de robotaxi și din licențierea tehnologiei pe care o produce. Veniturile din servicii de mobilitate au crescut cu aproape 90%, la 6,7 milioane dolari. În același timp, pierderile au continuat să fie mari, 55 milioane dolari în trimestrul al treilea, chiar dacă unele operațiuni au început să fie profitabile.
Pony.ai oferă servicii de robotaxi în China, în regiunea Guangzhou și în alte două orașe, unde a implementat deja tehnologia de generație șapte pe mașinile pe care le operează, având zeci de comenzi pe zi. În total, aproape 1000 de vehicule efectuează curse în China, ținta fiind de 3.000 de vehicule până la finalul anului viitor.
Pony.ai a semnat anterior un acord asemănător cu grupul Stellantis, pentru a livra tehnologie de conducere automatizată pentru vehiculele platformei AV-Ready, pe care o operează constructorul auto.
În Europa, Uber a anunțat că începe să testeze tehnologia de conducere automatizată de tip robotaxi, în Germania, în parteneriat cu un alt producător chinez, Momenta. De asemenea, Volkswagen Group testează propria tehnologie prin intermediul companiei Moia, cu vehicule VW ID.Buzz, echipate cu sisteme Mobileye.
Și alte companii chineze, cum este Lyft, țintesc Europa pentru a începe testarea de servicii de mobilitate automatizată, piața acestor servicii fiind estimată că va ajunge, în 2030, la peste 8 miliarde de euro.















