În august, vânzările Stellantis s-au redresat în Europa, înregistrând prima creștere din februarie 2024, pe fondul majorării pieței în ansamblu, stimulată de expansiunea vânzărilor de mașini hibride plug-in (PHEV) și vehicule pe baterii (BEV), arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters..
Industria auto europeană se confruntă cu dificultăți, inclusiv taxele vamale americane, concurența din China și noile reglementări de mediu mai stricte, scrie Agerpres.

Producătorii auto și-au majorat vânzările de mașini hibride plug-in pentru îndeplinirea țintelor privind emisiile, prin lansarea de modele mai accesibile și mai profitabile decât vehiculele complet electrice. De asemenea, mărcile din China au folosit noile tehnologii pentru a minimaliza impactul taxelor vamale impuse de UE vehiculelor electrice produse în statul asiatic.
Luna trecută, înmatriculările grupurilor Renault și Volkswagen au urcat cu 8,1% și, respectiv, cu 6,3%. Stellantis a raportat un avans de 2,2%, prima creștere începând din februarie 2024.
Vânzările Tesla în UE au scăzut cu 36,6%, iar cota de piață a companiei americane s-a redus la 1,2% (de la 2% în august 2024). Livrările BYD au urcat cu 201,3%, iar cota de piață a companiei chineze a ajuns la 1,3%.
Vânzările grupului chinez SAIC Motor au înregistrat o expansiune de 59,4% în august, iar cota sa de piață a urcat la 1,9%.

Vânzările totale de mașini în UE au crescut cu 5,3% luna trecută, în timp ce înmatriculările de mașini hibride plug-in, hibride electrice (includ tehnologia de tip mild hybrid și full hybrid) și vehicule pe baterii au reprezentat în mod colectiv 62,2% din înmatriculările blocului comunitar, de la 52,8% în august 2024.
Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat în august un avans anual de 8,6%, iar cota de piață a producătorului de automobile s-a majorat la 5,1%, de la 5%. Un număr de 34.803 autoturisme Dacia au fost înmatriculate în august în Europa, comparativ cu 32.041 în perioada similară din 2024.