Ce trebuie să știi despre sistemele de încălzire și răcire la Audi e-tron și Q4 e-tron

Audi e-tron și Q4 e-tron sunt gândite ca electrice premium, iar capitolul confort termic este unul dintre argumentele lor principale.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Ce trebuie să știi despre sistemele de încălzire și răcire la Audi e-tron și Q4 e-tron

Într-o mașină electrică, modul în care sunt încălzite și răcite bateria și habitaclul influențează atât confortul, cât și autonomia și viteza de încărcare.

Audi a investit mult în sistemele de management termic, dar, ca să profiți cu adevărat de ele, este bine să înțelegi cum lucrează și ce limite au în viața reală.

După 90 de ani, Jaguar pune capăt definitiv producției de mașini cu motoare termice CITEȘTE ȘI După 90 de ani, Jaguar pune capăt definitiv producției de mașini cu motoare termice

Atât e-tron, cât și Q4 e-tron folosesc circuite termice complexe, care pot transfera căldură între baterie, motor, electronica de putere și interior. Scopul este să se mențină o temperatură optimă pentru acumulator, astfel încât acesta să livreze energie eficient și să accepte încărcare rapidă DC fără a fi supraîncălzit sau prea rece. În paralel, habitaclul primește căldură sau răcire în funcție de setările tale, iar sistemul încearcă să facă asta cu un consum cât mai mic din baterie.

Încălzirea bateriei și impactul asupra autonomiei

La temperaturi scăzute, e-tron și Q4 e-tron pot încălzi bateria pentru a permite atât performanțe bune la accelerare, cât și încărcare rapidă DC apropiată de valorile promise. Când folosești navigația integrată și setezi o stație de încărcare ca destinație, mașina începe precondiționarea bateriei înainte de sosire. Asta consumă energie, dar scurtează timpul petrecut la stație. În lipsa acestei funcții, la frig, vei observa viteze de încărcare inferioare graficelor ideale din broșuri.

Autonomia este influențată direct de cât de mult trebuie să muncească sistemul de climatizare. Iarna, încălzirea bateriei și a habitaclului poate consuma câțiva kWh buni la sută, ceea ce se traduce printr-o scădere vizibilă a autonomiei. Pompa de căldură, acolo unde este prezentă sau aleasă ca opțiune, reduce o parte din acest impact, dar nu îl elimină complet.

Aeroportul Otopeni își pregătește propria centrală fotovoltaică CITEȘTE ȘI Aeroportul Otopeni își pregătește propria centrală fotovoltaică

De aceea, precondiționarea cât timp mașina este la încărcat și utilizarea moderată a temperaturilor setate în cabină te ajută să păstrezi mai multă energie pentru deplasare.

Confort în habitaclu și setări utile în viața de zi cu zi

Interiorul la e-tron și Q4 e-tron este gândit pentru confort, cu încălzire în scaune, volan, zone dedicate pentru picioare și distribuție bine controlată a aerului. În zilele reci, încălzirea locală (scaun, volan) este mult mai eficientă energetic decât creșterea masivă a temperaturii generale. Dacă folosești precondiționarea din aplicație, intri în mașină deja încălzită sau răcită, iar climatizarea are de făcut doar ajustări fine pe traseu.

Un detaliu de care este bine să ții cont este modul în care sunt setate diferitele profile de condus și climatizare. În modurile Eco sau Efficiency, mașina poate reduce puterea maximă a sistemului de încălzire sau răcire, pentru a proteja autonomia.

Șeful armatei libiene - decedat în accident aviatic la scurt timp după decolarea de la Ankara VIDEO CITEȘTE ȘI Șeful armatei libiene - decedat în accident aviatic la scurt timp după decolarea de la Ankara VIDEO

Dacă vei folosi mereu modul cel mai economic, este posibil să simți uneori că mașina reacționează mai lent la schimbările de temperatură dorite. Ajustând profilurile și testând câteva zile în condiții reale, găsești repede un echilibru între confort și consum. În general, sistemele Audi îți dau mult control, dar și responsabilitatea de a le configura în acord cu rutina ta.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0908 +0.0027+0.05 %
1 USD4.3146 -0.0218-0.50 %
1 GBP5.8301 +0.0028+0.05 %
1 CHF5.4784 +0.0129+0.24 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite