Anul 2025 îi va aduce, cel mai probabil, grupului japonez Toyota nu doar un nou titlu de cel mai mare producător de vehicule din lume, dar și un nou record de vânzări pe întreg anul.
La final de octombrie, compania a înregistrat un volum total de 9,32 milioane de vehicule vândute, cu 5,5% mai multe decât anul trecut și totodată cel mai mare pentru acest interval din istoria companiei. Acest lucru a fost posibil ca urmare a vânzărilor istorice din octombrie, care au depășit în premieră un milion de vehicule (1.003.631 unități), fiind cu 3 procente peste nivelul din 2024.
Vânzările pe piețele externe, din afara Japoniei, s-au ridicat la 803.586, acestea fiind de asemenea fără precedent.
În total, Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino au vândut în total, din ianuarie și până în octombrie, 7,61 milioane de vehicule în afara Japoniei, cu 3,8% peste vârful din 2024.
Dacă își menține ritmul actual, Toyota ar putea depășit recordul atins în 2023, cu 11,23 milioane de vehicule vândute la nivel global.
Pe mărci, Toyota împreună cu Lexus au dus „greul”, cu 922.087 vehicule vândute în octombrie și un total de 8,7 milioane de vehicule pe cele 10 luni, cu 4,5% mai multe decât în anul precedent. Și acesta este de asemenea un record de vânzări. În Japonia, marca de bază a grupului a înregistrat o scădere de -4,2 procente, care a temperat creșterea de 4,5% pe întreg anul, la 1,26 milioane de vehicule. În afara Japoniei, vânzările mărcii Toyota s-au ridicat la 7,43 milioane de vehicule, record de vânzări, cu 4,5% creștere.
Cele două mărci, care sunt raportate de companie cumulat, au înregistrat creșteri în America de Nord (7,7%), în Europa (2,3%), în Asia (3,4%, inclusiv în China), având scăderi izolate, în Brazilia (-11,7%), în Franța (-11,7%) și în Indonezia (-13,9%).
De remarcat și segmentul electric, mai puțin dezvoltat la Toyota, care a ajuns acum la 154.512 vehicule pur electrice vândute, cu 30,1% mai multe decât în 2024. Pe piața din Japonia situația nu este deloc favorabilă acestui tip de propulsie, care este infim, cu 1.657 de unități și a avut și scădere, 11,3%.
Vânzările de vehicule electrificate (BEV, HEV, PHEV și FCEV) au reprezentat mai puțin de jumătate din totalul vânzărilor, cu 4,1 milioane la nivel global, fiind însă în creștere cu 12,5%.
Producția a ajuns de asemenea la niveluri fără precedent, cu 8,35 milioane pentru Toyota plus Lexus (+6 procente) și 9,39 milioane pentru întreg grupul (+7,1%), cu 5,9 milioane de vehicule produse în afara Japoniei (+4,2%).















