Centrul de Design al Renault din București are un nou șef, după ce Jean Philippe Salar fost transferat la Lada

Centrul de Design al Renault din București are un nou șef, după ce Jean Philippe Salar fost transferat la Lada
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 dec 2020

Renault România a anunțat că, de la 1 ianuarie, Centrul de Design al Grupului Renault de la București va fi coordonat de Ory Yohann în funcția de șef Studio Design.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ory Yohann, designer care a lucrat pentru Renault, la Paris, pentru cele mai recente modele ale gamei, va fi noul șef al Centrului de Design din București, unde îl înlocuiește pe Jean Philippe Salar, care devine vicepreședinte director de Design pentru marca Lada în Rusia.

Ory Yohann este absolvent al Ecole des Beaux-Arts (Nancy) și al Ecole Nationale Supérieure de Création Industrielle (Paris) din Franța. După ce parcurge stagii de practică în domeniul design-ului (Fondation Odon Vallée, Primăria din Paris și Decathlon), în 2005 se alătură ca designer în cadrul Centrului de Design satelit al Grupului Renault din Paris.  Din 2007 este parte din echipa centrului Technocentre. În 2010, devine senior Designer, iar din 2013 merge în expatriere, în Coreea de Sud, în calitate de Lead Designer la Renault Design Asia. În 2018, Yohann revine în Franța, la Technocentre, ca Lead Designer. Și-a pus amprenta de designer pe exteriorul unora dintre modelele Renault (Mégane Sedan, Grand Scenic, Captur,  Clio Estate).

Centrul de Design al Renault din București are un nou șef, după ce Jean Philippe Salar fost transferat la Lada

Jean Philippe Salar lucrează în București din 2015 și are o experiență de 24 de ani în cadrul Grupului Renault. A contribuit la dezvoltarea mai multor modele din gamele Renault și Dacia: Twingo, Clio 3, Scénic, Trafic 2, Fluence, Mégane cabriolet, Mégane break, Kwid, Duster și a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, recent lansate în România. După ce a absolvit un master în Design Transport la Strate Ecole de Design, Jean Philippe Salar debutează ca designer Exterior la Renault, în anul 1996, în cadrul departamentului Vehicule Utilitare, unde a contribuit la dezvoltarea modelului Trafic 2. Din 2000 se alătură centrului satelit de Design al Renault de la Barcelona (Spania). În 2001, Salar se întoarce în Franța, la Technocentre. Aici îi este selectată propunerea de design pentru Clio 3 și Clio 3 RS. Între 2004 și 2005 face parte din echipa de design de la Renault Samsung Motors (RSM), unde contribuie la modelele SM5 și SM7. În 2005 revine la Technocentre și participă la dezvoltarea întregii game Mégane. În 2008 devine șeful studioului de Design Renault din Mumbai, India, unde dezvoltă, alături de echipa sa, design-ul modelelor Duster, Pulse, Scala și Kwid, unul dintre cele mai noi modele ale Renault. După experiența din India, Jean Philippe Salar revine la RSM în calitate de șef proiect. Din 2015 a preluat managementul RDCE din România.

INFOGRAFICE Scăderi ale vânzărilor auto în Europa, din cauza blocajelor în pandemie. România are însă cea mai bună lună de vânzări auto din acest an. Dacia și Ford, printre mărcile cu cele mai mari scăderi CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Scăderi ale vânzărilor auto în Europa, din cauza blocajelor în pandemie. România are însă cea mai bună lună de vânzări auto din acest an. Dacia și Ford, printre mărcile cu cele mai mari scăderi

Renault Design Central Bucharest a fost inaugurat în 2007 și se află în prezent în Renault Bucharest Connected. Face parte din rețeaua internațională a centrelor de design - satelit a Grupului Renault. Celelalte centre se află în orașele São Paulo (Brazilia), Kiheung (Coreea de Sud), Chennai și Mumbai (India). Noul centru de design din dispune de o suprafață mult mai mare și echipamente noi (aparat de frezat, cabină de vopsitorie etc.). Echipele realizează design-ul pentru vehicule cu vocație mondială, cu ajutorul celor 40 de angajați ai săi  (design, modelare fizică și digitală). Cu ocazia inaugurării noului sediu, echipele au pregătit un                              model Duster - un exercițiu de stil, vehiculul având un look gata de aventură. Duster este modelul iconic al mărcii Dacia, care se bucură de succes mondial, încă de când a fost lansat, în 2010. În centrul din București, la fel ca în celelalte centre ale companiei, sunt create modele pentru toate mărcile din cadrul grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
centru design renault bucurești
renault connected
ory yohann