Tunelul, cu cale dublă, are o lungime totală de peste 740 de metri.
Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. anunță finalizarea străpungerii Tunelului Mureni, o etapă esențială în procesul de modernizare a liniei de cale ferată Brașov-Sighișoara, parte a Coridorului Rin-Dunăre, proiectată pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 de kilometri pe oră, scrie News.ro.

Tunelul Mureni, situat între halta Mureni și stația Vânători, județul Mureș, are o lungime totală de 740,44 metri, fiind alcătuit dintr-o parte naturală de 590 de metri și două tranșee de acces – 69,74 m la intrare și 80,70 m la ieșire. Este un tunel cu cale dublă, realizat prin Metoda Austriacă Nouă (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie care permite controlul permanent al stabilității frontului și al deformării căptușelii.
Potrivit sursei citate, lucrările principale finalizate includ: consolidarea terenului prin ancore și drenaje, excavarea secvențială, torcretarea frontului, execuția radierelor și aplicarea hidroizolației.
Etapele următoare vizează turnarea căptușelii interioare, montarea echipamentelor specifice și lucrările de finisare.

Tunelul respectă cerințele STI 2008/163/CE privind siguranța în tunelurile feroviare, fiind dotat cu căi de evacuare laterale, balustrade, iluminat de urgență și căptușeală rezistentă la incendiu, realizată prin încorporarea fibrelor de polipropilenă.
Proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, secțiunea Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 3 Cața-Sighișoara” este implementat de Asocierea RailWORKS (Alstom Transport S.A. – lider, Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L.), sub coordonarea CFR S.A., în calitate de beneficiar.