CNAIR a ridicat restricțiile de pe A1, Sibiu - Sebeș, după ce a făcut măsurători. Au apărut fisuri, iar asfaltul se surpă din nou

CNAIR a ridicat restricțiile de pe A1, Sibiu - Sebeș, după ce a făcut măsurători. Au apărut fisuri, iar asfaltul se surpă din nou
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 oct 2019

În urmă cu două zile, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a instituit restricții de viteză pe Autostrada A1, pe sectorul Sibiu - Sebeș, în zona kilometrului 276. Astăzi a anunțat că a ridicat restricțiile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

CNAIR a actualizat anunțul privind restricțiile cu o notă discretă pe Facebook: „Actualizare informații: S-a ridicat restricția de viteză, în acest moment se circulă normal.”

Restricțiile au fost impuse ca urmare a apariției unor fisuri în asfalt. „Având în vedere apariția unor tasări la corpul autostrăzii A1, Sibiu – Sebeș ( km 276), calea 1, banda 2, în zona Săliște, s-a luat decizia restricționării circulației la 60 km/h pe ambele benzi de circulație.” a anunțat inițial CNAIR pe site-ul propriu. Au fost instalate indicatoare de circulație care avertizează șoferii de pericole și care instituie restricția de viteză.

Ulterior, a trimis în zonă o echipă a CESTRIN (centrul de studii tehnice subordonat ministerului) care a făcut măsurători ale terenului, cu aparate care scanează drumul în profunzime. S-a vehiculat soluția frezării și turnării din nou a asfaltului, dar eventuale reparații vor fi făcute abia în 2020.

Ford și Mahindra au semnat un acord istoric și își unesc forțele pe piața din India CITEȘTE ȘI Ford și Mahindra au semnat un acord istoric și își unesc forțele pe piața din India

În urmă cu un an, au apărut în zonă două fisuri paralele, în carosabil, situate la o distanță de aproximativ 1 metru, cu o lungime de aproximativ 5 metri și o tasare de aproximativ 1 centimetru, la poziția km 275+815, pe sensul Sibiu – Sebeș. CNAIR a făcut în zonă diferite lucrări de consolidare a solului: lucrări de remediere între pozițiile km 275+800 și 275+930, piloți forați + grindă consolidare + protecție taluz + drenuri ventuză pe sensul Sibiu - Sebeș și între pozițiile km 275+850 si 275+800, drenuri ventuză + protective taluz + ridicare cotă șant pereat în derulare pe sensul Sebeș - Sibiu.

În 2016, o porțiune a autostrăzii din acea zonă a fost demolată și refăcută în regie proprie, între km 275+500 și 275+780, ca urmare a surpărilor masive.

Autostrada a fost construită de compania italiană Salini - Impregilio, pentru suma de 604 milioane de lei, plus TVA. Contractul a fost reziliat și a fost executată scrisoarea de garanție bancară, depusă de constructor la dosar. Ulterior, în dosarul de arbitraj, Salini a câștigat suma de 83 de milioane de lei, dar în instanță CNAIR a câștiga,  fiind dispusă restituirea sumei.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada sibiu - sebes
sibiu - orastie
autostrada a1
fisuri autostrada a1
cnair