VEZI MAI JOS ȘI MESAJUL INTEGRAL AL DIRECTORULUI DEMISIONAR
Ministrul de resort spune acum că a aflat din Profit.ro de acest gest și afirmă că Bogdan Costaș ”știe de ce se grăbește” să plece, întrucât ”datele din raportul administratorului judiciar, publicat acum două zile, arată că datoriile curente, născute după data intrării în insolvență, au crescut într-o singură lună de la 15 la 19 milioane de lei”.
”Radu Miruță, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, a luat act, din informațiile apărute în presă, de demisia domnului Bogdan Costaș din funcția de director general al Romaro”, transmite și ministerul într-un comunicat.
Romaero este o companie de stat din România, care operează în două domenii majore ale industriei aerospațiale, și anume servicii de întreținere și reparații pentru aeronave de transport comercial și militar, precum și producția de ansamble, subansamble și componente ale structurilor aeronavelor.
”Nu am avut încă vreo discuție cu domnul Costaș cu privire la plecarea sau rămânerea dumnealui la conducerea Romaero. Am desemnat un coleg care, împreună cu viitorul administrator special, Cătălin Prunariu, să analizeze situația financiară și contractele. Era planificată o întâlnire de analiză luni.
Brusc, domnul Costaș, din câte înțeleg, vrea să plece. Domnia sa știe de ce si mai ales de ce se grăbește să facă asta. Eu nu fac speculații, vorbesc pe date. Și datele din raportul administratorului judiciar, publicat acum două zile, arată că datoriile curente, născute după data intrării în insolvență, au crescut într-o singură lună de la 15 la 19 milioane de lei”, a declarat ministrul Radu Miruță.

”Dacă unii se retrag atunci când compania nu mai oferă spațiu pentru jocuri de culise, există profesioniști care vin să pună umărul la reconstrucția ei și să caute soluții reale pentru viitor. Îi mulțumesc lui Cătălin Prunariu că a acceptat provocarea de a se implica direct și de a contribui la transformarea Romaro într-o companie-model. Nu e vorba de politică, nu ne știam înainte, e vorba de profesioniști care vor să facă treabă”, a mai spus ministrul Radu Miruță.
Numirea, făcută de ministrul Radu Miruță, are ca obiectiv salvarea și redresarea companiei, care are un potențial strategic pentru industria aeronautică din România și pentru securitatea economică națională, arată ministerul.

”Romaero are potențialul să devină un jucător european de top în industria de reparații și mentenanță aviatică. Analizele arată clar asta. Lupta mea e simplă: să scoatem la lumină ce are România mai bun și să punem pe picioare companii care pot străluci în Europa”, a mai spus ministrul.
Profit.ro a anunțat în exclusivitate că Bogdan Costaș și-a dat demisia din funcția de director general al Romaero, la doi ani după preluarea mandatului, invocând lipsa de sprijin din partea acționarului majoritar și riscul ca instabilitatea managerială să frâneze redresarea companiei aeronautice aflate pe profit pentru prima dată după ani de pierderi.
"Nu vizez nicio funcție, nu am plecat pentru că am vrut eu sau pentru că vizez o altă funcție, ci pentru că viziunea mea și a acționarului principal nu coincid, pentru că propagarea de informații eronate în spațiul public deteriorează relația Romaero cu partenerii, de aceea mai bine plec eu și poate că Romaero se va salva cu noua viziune. Am adus-o din groapă, poate alții vor continua.
Nu am nimic în plan pentru viitor, dar, specializându-mă pe management de criză, orice companie mi s-ar propune să preiau (dacă ar veni această propunere) nu poate fi într-o situație mai dificilă decât cum era Romaero în 2023, când am preluat conducerea", a declarat Bogdan Costaș pentru Profit.ro.
Mesajul lui Bogdan Costaș, transmis Profit.ro
"În ultimele două săptămâni au apărut în spațiul public informații incomplete și pe alocuri eronate despre ROMAERO. Astfel de informații pot afecta direct relațiile cu partenerii, pot crea disfuncționalități în derularea contractelor existente și pot bloca semnarea unora noi. Aviația este o lume mică, bazată pe relații interumane, încredere și respect.
Contractele nu se semnează pe TikTok, ci după negocieri serioase, uneori întinse pe luni, când partenerii ajung să se cunoască.
În calitate de acționar majoritar și reprezentant al statului român, MEDAT ar trebui să fie cel mai interesat de redresarea ROMAERO, companie strategică. În prezent, cifrele arată clar trendul ascendent al companiei. Astfel, în primul semestru din 2025, ROMAERO a trecut pe profit: rezultat brut de 2,52 milioane lei, față de pierderea de 24,7 milioane lei în aceeași perioadă din 2024. Cifra de afaceri netă a crescut cu 56,6%, la 36,5 milioane lei, cu avansuri pe toate liniile: fabricație aerostructuri +67%, MRO civil +91% și MRO militar +51%.
Am pornit însă dintr-o situație critică. La final de 2023, compania raporta o pierdere netă de 142,6 milioane lei, pe fondul unei cifre de afaceri nete de 40,1 milioane lei (în scădere cu 42% față de 2022), cu cheltuieli totale de peste 238 milioane lei. Aveam restanțe salariale de aproape 5 luni; astăzi salariile sunt la zi.
După preluarea mandatului meu, în august 2023, am renegociat contracte și prețuri, am diversificat portofoliul de clienți și am stabilizat programele strategice.

Pentru a da doar câteva exemple: am găsit 4 aeronave cu întârzieri majore (până la 2 ani), le-am prioritizat și finalizat, iar acum ROMAERO poate solicita contracte armatei, fiind chiar proactivă; avem un contract multianual cu Wizz Air, pentru servicii de mentenanță de peste 12,5 milioane euro (3 ani + 2 ani reînnoibili), care include și facilitatea de vopsire.
De asemenea, programul cu DHC Canada a fost stabilizat, iar renegocierile pe zona de fabricație (DHC, Spirit, SABCA, Aero Vodochody) au îmbunătățit lichiditatea și încasările.
Pe segmentul militar, parteneriatul cu Marshall pentru PDM C-130 consolidează rolul ROMAERO de centru național de mentenanță pentru această flotă. În interior, am introdus instrumente PMO pentru prioritizarea lunară a programelor, alocare eficientă a capitalului și monitorizarea profitabilității pe contract.
Toate aceste proiecte duc la o singură concluzie, dacă nu vorbim de rea-voință: ROMAERO este pe un trend ascendent, dar pe gheață subțire. Nu trebuie să ne oprim din mers, pentru că există riscul ca gheața să se spargă și compania să se ducă la fund.
Stabilitatea și predictibilitatea managerială sunt esențiale pentru a continua redresarea începută în 2023. Pentru aceasta este nevoie de un semnal public clar de susținere, pentru a consolida încrederea partenerilor (peste 80% externi), de stoparea transmiterii de informații eronate în spațiul public, care altfel deteriorează relațiile comerciale și se reflectă deja negativ în rezultatele financiare (iulie–august) și de sprijin concret pe componenta militară.

Împreună cu întreaga echipă puteam stabili o strategie pentru ca redresarea ROMAERO să continue într-un ritm mai rapid și eficient. De aceea am făcut apel public la MEDAT să susțină trendul pozitiv înregistrat de ROMAERO, pentru a nu periclita pașii făcuți până acum de companie și am așteptat evaluarea mandatului meu de Director General — pentru validare sau pentru infirmare.
Până la această dată nu am primit însă niciun feedback din partea ministerului, iar contextul prezentat mai sus îmi creează nenumărate probleme în munca de management și pentru a nu pune în pericol situația companiei, din cauza imposibilității de a adopta măsuri pe termen lung, am decis să îmi înaintez demisia din funcția de Director General al ROMAERO, începând cu data de astăzi.
Sper ca viitoarea conducere va continua procesul de valorificare a potențialului ROMAERO și va transforma compania într-o societate profitabilă și un adevărat reper în industria aviatică"
Romaero a intrat oficial în insolvență pe 17 ianuarie 2024, după ce Tribunalul București a admis cererea companiei de deschidere a procedurii de reorganizare judiciară. Potrivit legislației în vigoare, perioada maximă pentru implementarea unui plan de reorganizare este de trei ani de la deschiderea procedurii.
Romaero, companie aeronautică de stat, anunța recent un rezultat pozitiv în prima jumătate a lui 2025, după ce în urmă cu doi ani raporta cea mai mare pierdere din istoria recentă și întârzieri salariale de aproape cinci luni. Directorul general spunea că măsurile de renegociere a contractelor, diversificarea portofoliului și parteneriatele internaționale au fost decisive.