Marii producători auto din Germania, BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen, poartă discuții cu administrația americană în vederea unui posibil acord privind tarifele la import, potrivit unor trei surse apropiate negocierilor, citate de Reuters.
Companiile încearcă să își valorifice investițiile și exporturile din SUA pentru a atenua impactul eventualelor măsuri protecționiste, scrie News.ro.

12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a
Sursele afirmă că discuțiile cu Departamentul Comerțului din SUA ar putea duce la un acord încă din luna iunie, însă totul depinde de angajamentele privind investiții semnificative din partea producătorilor germani, care ar putea convinge administrația Trump să reducă presiunea tarifară.
Mercedes-Benz a anunțat că va adăuga modelul SUV GLC, cel mai bine vândut din portofoliul său, la linia de producție din Alabama începând cu 2027. BMW ia în calcul extinderea producției la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, iar Audi, parte a grupului Volkswagen, intenționează să producă unele modele în SUA, deși planurile sunt anterioare administrației Trump.
BMW, care este cel mai mare exportator auto din SUA după volum, a cerut Uniunii Europene să reducă tariful la importurile de mașini americane de la 10% la 2,5%. Mercedes-Benz, la rândul său, exportă masiv din fabrica sa din Alabama, în special SUV-uri.
Credite de export în schimbul scutirii de tarife
Conform unei surse, una dintre variantele discutate este ca producătorii germani să primească ”credite” pentru mașinile exportate din SUA, care ar putea fi deduse din eventualele tarife impuse la importurile de mașini europene.
Ziarul german Handelsblatt a relatat primul despre aceste discuții. Reprezentanții BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen au refuzat să comenteze pe marginea negocierilor. Anterior, toate cele trei companii au confirmat că sunt în dialog cu guvernul SUA privind politica tarifară.
În prezent, SUA reprezintă a cincea cea mai mare sursă de importuri auto pentru UE, după China, Japonia, Marea Britanie și Turcia, conform datelor Comisiei Europene.

Comisia Europeană, care gestionează politica comercială a blocului comunitar, intensifică eforturile pentru a obține o înțelegere cu Washingtonul, care să elimine sau cel puțin să prevină majorarea tarifelor pentru bunurile europene. Bruxelles-ul a cerut celor mai mari companii europene să furnizeze detalii despre planurile lor de investiții în SUA, pentru a le putea folosi ca monedă de negociere.
Totodată, Comisia se pregătește pentru eventualitatea unui eșec al negocierilor. O listă recent publicată cu posibile măsuri de retorsiune include autovehiculele și componentele auto printre produsele de valoare ridicată vizate de eventuale contramăsuri.
Anunțul privind discuțiile a avut un impact pozitiv pe bursă: acțiunile BMW au crescut cu 3,3%, cele ale Mercedes-Benz cu 2,6%, iar titlurile Volkswagen au urcat temporar cu 2,2%, revenind apoi la valoarea anterioară.
Strategia tarifară a fostului președinte Donald Trump adaugă presiuni suplimentare asupra industriei auto germane, deja afectate de cererea slabă din Europa și concurența acerbă din partea producătorilor globali, în special din China.