Dacia Spring a depășit în vânzări VW ID.4 și ID.3 și a urcat pe locul II în Europa

Dacia Spring a depășit în vânzări VW ID.4 și ID.3 și a urcat pe locul II în Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 feb 2023

Dacia Spring a fost al doilea cel mai vândut automobil electric din Europa, în luna ianuarie, fiind depășit doar de Tesla Model Y, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia Spring a vândut în prima lună a anului  4.443 de unități, marcând o creștere substanțială, de 41%, față de cifrele înregistrate în 2021, în luna similară, adică un plus de 1.296 de vehicule. Datele sunt cifre oficiale, de vânzări, ale mărcii. În același timp, Jato Dynamics publică un volum destul de apropiat, cu 4.242 de unități pe care Spring le-a vândut în ianuarie, care sunt confirmate de datele Renault Group.

Tranzacție surpriză: Omnia Capital achiziționează Dumagas, unul din cei mai mari transportatori de marfă din România CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză: Omnia Capital achiziționează Dumagas, unul din cei mai mari transportatori de marfă din România

În acest fel, modelul Spring urcă pentru prima dată pe locul al doilea în vânzările europene, fiind depășit doar de Tesla Model Y, care a vândut 7.174 de unități.

Volumul înregistrat de Spring este impresionant având în vedere că, aparent, piața de automobile electrice înregistrează o calmare a cererii, pe fondul reducerii unor subvenții în unele țări din Europa.

Modelele Volkswagen, de exemplu, au înregistrat vânzări mai slabe decât Spring, cu 3.812 unități pentru ID.4 și 3.348 unități pentru ID.3. Pe locurile următoare în vânzări s-au situat Fiat 500, Volvo XC40, Skoda Enyaq, Peugeot e-208, Renault Megane E-Tech și Audi Q4 e-tron.

Piața de automobile electrice din Europa s-a ridicat la 92.743 de unități vândute, potrivit Jato, cu o creștere față de anul anterior de 14%. Reprezentanții instituției susțin că piața de electrice s-ar putea apropia de un vârf al creșterilor, pe fondul încetinirii cererii.

Stellantis anunță profituri record, în pofida scăderilor vânzărilor CITEȘTE ȘI Stellantis anunță profituri record, în pofida scăderilor vânzărilor

Cea mai vândută marcă electrică a continuat să fie Tesla, cu un total de 9.400 unități, diferența dintre acest volum și vânzările Model Y fiind dată de Model 3, dar și de Model S și Model X, care au reapărut în oferta mărcii. VW a fost a doua cea mai vândută marcă de mașini electrice, cu un volum apropiat de Tesla (9360 unități). Pe locul al treilea s-a situat Audi, cu 6.400 unități.

Printre mărcile care au înregistrat volume importante de autoturisme electrice vândute se numără MG, un brand cumpărat de chinezi și care vinde preponderent vehicule cu propulsie electrică, care a totalizat 6.300 de unități vândute în ianuarie.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
vanzari spring
cele mai vandute masini electrice