Director Toyota: Lipsa resurselor face ca vehiculele electrice să nu poată fi singurul răspuns al industriei auto la schimbările climatice

Director Toyota: Lipsa resurselor face ca vehiculele electrice să nu poată fi singurul răspuns al industriei auto la schimbările climatice
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 mai 2023

Lipsa resurselor înseamnă că vehiculele electrice cu baterie nu pot fi singurul răspuns al sectorului auto la schimbările climatice, consideră principalul om de știință al Toyota Motor, avertizând că concentrarea asupra vehiculelor electrice cu baterie i-ar putea determina pe unii șoferi să rămână la vehiculele poluante.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Unii investitori și grupuri ecologiste au criticat de mult timp Toyota pentru că a întârziat să adopte vehiculele electrice, spunând că a fost în decalaj față de Tesla și alți producători auto, pe fondul cererii globale în creștere, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări a reacționat spunând că vehiculele electrice sunt doar o opțiune și că hibrizii pe benzină-electric, cum ar fi pionieratul său Prius, sunt o alegere mai realistă pentru anumite piețe și șoferi.

Gill Pratt, directorul general al Institutului de Cercetare Toyota, a declarat joi reporterilor că vehiculele electrice ar putea face o diferență pozitivă în reducerea schimbărilor climatice în țări precum Norvegia, care are multă infrastructură regenerabilă.

Dar în alte părți ale lumii, unde cărbunele este încă folosit pentru a produce energie, hibrizii sunt mai buni pentru emisiile de CO2, a adăugat el.

”Materialele bateriilor și infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belșug”, a spus Pratt la Hiroshima, cu o zi înainte de începerea unui summit al liderilor Grupului celor șapte din orașul japonez.

Dar va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, generarea de energie regenerabilă, liniile de transport și instalațiile sezoniere de stocare a energiei să se extindă”.

Toyota, care încearcă să vândă 1,5 milioane de mașini alimentate cu baterii până în 2026 și să introducă 10 noi modele complet electrice, a susținut în mod frecvent că atingerea neutralității carbonului va însemna utilizarea vehiculelor hibride și cu celule de combustibil.

Reuters a scris anul trecut cum fostul director general al Toyota, Akio Toyoda, a făcut lobby pe lângă guvernul japonez pentru a clarifica că sprijină vehiculele hibride la fel de mult ca și vehiculele elecgtrice, sau riscă să piardă sprijinul industriei auto.

Vehiculele electrice sunt ”o opțiune foarte importantă” pentru obținerea neutralității carbonului, iar hidrogenul este la fel, a declarat Toyoda, care este în prezent președintele Toyota.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
vehicule electrice
vehicule hibrid
schimbari climatice