VW Touareg nu va mai fi produs începând din 2027, din cauza numeroaselor obstacole, printre acestea numărându-se nivelul ridicat de emisii pe care motoarele actuale îl aduc și care generează probleme pentru marcă în lupta cu legislația europeană.
După 1,2 milioane de exemplare vândute, Touareg se va întoarce însă ca automobil electric, cu un nou nume, ID.Touareg, pentru a concura mai departe într-un segment pe care l-a dominat ani la rând.

Pentru a marca sfârșitul de carieră pentru Touareg cu combustie, VW va fabrica Final Edition, o ediție limitată, care va avea câteva trăsături distinctive, la nivel estetic.
Fiecare exemplar va avea inscripționată mențiunea Final Edition pe praguri, pe ramele geamurilor, pe bord și embosată în pielea schimbătorului de viteze. Alte opțiuni, precum opțiunea de iluminat ambiental multicolor vor completa acest model.

Prețurile acestei ediții, ce va fi disponibilă cu toate motoarele curente, benzină, diesel și PHEV, vor începe de la aproximativ 75.000 de euro.

VW Touareg a fost lansat în 2002 și a marcat prezența mărcii germane în segmentul premium, SUV-ul fiind unul dintre pionierii segmentului D-SUV în Europa. Mulți dintre clienții săi au migrat de la mărci premium consacrate, pentru a beneficia de trăsăturile off-road recunoscute ale lui Touareg și de motoarele extrem de potente, precum dieselul V10 TDI, de 5.0 litri, sau uriașul W12 de 6.0 litri, pe benzină. Astăzi, restricțiile europene privind emisiile au păstrat pe acest model doar motoare de doi sau trei litri, mult mai cuminți, care nu mai atrag atât de mulți clienți cu bani.
Pentru VW, modelul Touareg a fost și un adevărat laborator de tehnologii de vârf, care au fost ulterior introduse pe modele mai accesibile.
Odată cu stabilirea strategiei pentru următorii 10 ani, VW a decis să folosească viitoarea platformă SSP, complet electrică, pentru mai multe modele din gamă, inclusiv pentru un Touareg electric, care va fi produs, cel mai probabil, în uzina din Slovacia în care este asamblat și astăzi. Pentru a putea oferi autonomii foarte mari, nu este exclus ca ID.Touareg să preia tehnologia range-extender, pe care grupul VW a anunțat-o deja pentru mașinile Scout din SUA, care inițial erau proiectate doar cu motor electric.
Singura problemă care rămâne de rezolvat este legată de întârzierile de dezvoltare ale platformei SSP, care au ajuns acum la aproximativ doi ani, din cauza disfuncționalităților celebrei divizii de software CARIAD. Această întârziere va aduce o pauză de cel puțin un an între cele două versiuni ale Touareg.
Decizia luată de conducerea companiei este una logică, bazată pe faptul că cererea de vehicule electrice în segmentul mare a rămas ridicată și profiturile pe care le poate genera un model din acest segment este unul care nu poate fi ignorat. În plus, rivalii chinezi abia așteaptă să ocupe nișa premium pe care se află în prezent Touareg, dacă acesta va dispărea.
Una dintre variantele luate în calcul este echiparea viitorului Touareg electric cu range-extender, pentru a-l transforma în PHEV. Asta va însemna că propulsia va fi complet electrică, dar bateria va fi încărcată atât de la priză, cât și de la generatorul propriu pe benzină.
