FOTO Când ajunge în România prima ramă electrică interregională construită de polonezi. Valoarea proiectului depășește 919 milioane lei

Prima ramă electrică interregională (RE-IR2) produsă în Polonia va fi transportată în România la sfârșitul lunii septembrie 2025, în vederea demarării testelor și probelor pentru certificare, autorizarea de tip și introducerea pe piață, etape impuse de cadrul legislativ specific european și național, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
FOTO Când ajunge în România prima ramă electrică interregională construită de polonezi. Valoarea proiectului depășește 919 milioane lei

Prima ramă electrică interregională (RE-IR2) produsă în Polonia va fi transportată în România la sfârșitul lunii septembrie 2025, în vederea demarării testelor și probelor pentru certificare, autorizarea de tip și introducerea pe piață, etape impuse de cadrul legislativ specific european și național, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Prima ramă electrică interregională construită de producătorul polonez PESA a fost recepționată preliminar în Polonia, transmite Agerpres.

FOTO Incident major la bordul unei curse Ryanair. Un pasager beat a încercat să deschidă ușile avionului în timpul zborului CITEȘTE ȘI FOTO Incident major la bordul unei curse Ryanair. Un pasager beat a încercat să deschidă ușile avionului în timpul zborului

Astfel, în perioada 3 – 4 septembrie, o delegație formată din reprezentanți ai ARF s-a deplasat în Polonia, la unitatea de producție a furnizorului PESA, din localitatea Bydgoszcz. Scopul principal al deplasării l-a constituit efectuarea recepției preliminare la prima ramă electrică interregională (RE-IR2), din cadrul proiectului ”Achiziție de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs”, aferent contractului de furnizare RUIC nr. 51/19.12.2023 încheiat între ARF și PESA.

FOTO Când ajunge în România prima ramă electrică interregională construită de polonezi. Valoarea proiectului depășește 919 milioane lei

În cadrul vizitei, reprezentanții ARF au efectuat o inspecție vizuală a procesului de producție a acestor rame electrice, după care a fost efectuată recepția caroseriei vehiculului și a ramei boghiurilor. De asemenea, a fost validată soluția de amplasare și montare a scaunelor pentru pasageri și, totodată, s-a constatat asigurarea completă a necesarului de echipamente pentru dotarea unității electrice, care urmează să fie livrată în România.

„S-a stabilit că prima ramă electrică interregională din acest proiect va fi transportată în România la sfârșitul lunii septembrie 2025, în vederea demarării testelor și probelor pentru certificarea NoBo, DeBo și apoi autorizarea de tip și de introducere pe piață, etape impuse de cadrul legislativ specific european și național”, se arată în postare.

Lucrările la Planșeul Unirii: Demolări majore peste Dâmbovița, lângă Hanul lui Manuc FOTO CITEȘTE ȘI Lucrările la Planșeul Unirii: Demolări majore peste Dâmbovița, lângă Hanul lui Manuc FOTO

Valoarea totală a proiectului depășește 919 milioane de lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 558,73 milioane de lei, iar cofinanțarea națională reprezintă 213,55 milioane de lei și TVA aferent în valoare de 146,73 milioane de lei.

FOTO Când ajunge în România prima ramă electrică interregională construită de polonezi. Valoarea proiectului depășește 919 milioane lei

Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

FOTO Când ajunge în România prima ramă electrică interregională construită de polonezi. Valoarea proiectului depășește 919 milioane lei

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0716 -0.0071-0.14 %
1 USD4.3253 -0.0210-0.48 %
1 GBP5.8432 -0.0139-0.24 %
1 CHF5.4314 +0.0208+0.38 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite