FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină

FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină
scris 15 sep 2022

Chiar dacă a folosit celebrul nume Mustang pentru a-și promova cu ușurință primul automobil electric, Ford a decis să păstreze bine ancorat în lumea propulsiei cu combustie cel mai titrat model al său, unul care a adus atâta satisfacție fanilor mașinilor sport.

Noua generație Ford Mustang a fost prezentată în premieră la Detroit, în cadrul celui mai cunoscut salon auto din SUA, aducând o serie de noutăți, în special la nivelul designului acestui model, consfințind totodată determinarea cu care marca americană vrea să exploateze la maximum performanțele oferite de motorul cu benzină.

Noul Ford Mustang are în centru motorul de 5.0 litri, o cilindree care produce frisoane unui european obișnuit deja cu motoare de 1.0 litru sau chiar mai mici.

ULTIMA ORĂ Ieftinire puternică a carburanților. Benzina a coborât sub un prag pentru prima dată de la declanșarea conflictului din Ucraina CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ieftinire puternică a carburanților. Benzina a coborât sub un prag pentru prima dată de la declanșarea conflictului din Ucraina

Motorul este aspirat, fiind a patra generație a unui V8 care a făcut deja istorie și care va aduce în continuare în egală măsură performanță și emisii de CO2 pe șosele. Motorul poate fi însoțit de o cutie manuală cu șase trepte, așa cum se cuvine unui automobil sport, sau una automată cu 10 trepte, pentru cei care preferă confortul în timpul condusului.

FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină

„Acesta este cel mai atletic Mustang de până acum și cel care inspiră cea mai mare încredere atunci când te afli la volan”, a spus Ed Krenz, inginer șef Mustang. „Fie că alegem o transmisie automată sau una manuală, datorită modurilor de conducere corelate cu motorul atent calibrat, trenul de rulare și direcția incisivă, suntem acum capabili să oferim șoferilor performanțe de vârf în orice condiții, de la șoselele lor preferate până la circuitele pe care merg.”

Curse Blue Air programate după 10 octombrie, anulate. Clienți care aveau bilete la final de octombrie și chiar în noiembrie, anunțați deja de companie de anularea zborurilor. Mesaj al Blue Air CITEȘTE ȘI Curse Blue Air programate după 10 octombrie, anulate. Clienți care aveau bilete la final de octombrie și chiar în noiembrie, anunțați deja de companie de anularea zborurilor. Mesaj al Blue Air

Caroseria vine și ea în două declinări, coupe și cabrio, oferind astfel clienților posibilitatea de a alege între cele două variante, ca la fiecare generație.

Pentru a-și seta cât mai bine comportamentul mașinii pe șosea, șoferii au la dispoziție șase moduri de conducere interactive: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track 2 și o setare personalizabilă cu mai multe profiluri disponibile, adaptate preferințelor individuale ale șoferului.

Printre tehnologiile prezente la bord se regăsește și sistemul Rev-matching, care menține turația motorului ridicată atunci când ambreiajul este cuplat, acesta fiind oferit standard la echiparea GT.

FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină

Pachetul Performance Pack oferit standard include jante din aliaj de 19 inci, un diferențial sport cu alunecare limitată pentru o tracțiune sporită, sistem de frânare Brembo cu discuri de 19 inchi și un sistem de evacuare activ care oferă posibilitatea de a ajusta zgomotul motorului în funcție de mediul în care se utilizează mașina.

Și interiorul a evoluat simțitor, în conformitate cu noile tendințe ale industriei. În prezentarea oficială, Ford dedică mai mult spațiu ecranelor decât motorului, ceea ce subliniază cât de importante sunt acestea în ochii clienților.

ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Dacia surprinde pe toată lumea. “Mai sunt 2 zile!” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Dacia surprinde pe toată lumea. “Mai sunt 2 zile!”

„Am profitat de fiecare pixel”, explică Craig Sandvig, Interaction Design Manager Ford Mustang. „Putem fi creativi arătând informațiile necesare de conducere, dar, de asemenea, dăm șoferului controlul pentru a decide cum să afișeze totul, de la selectarea culorilor până la instrumentele clasice ale lui Mustang și până la setarea unui ecran calm în care sunt afișate doar detalii minime.”

FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină

Și transformarea comenzilor fizice, de tip analog, în comenzi digitale, integrate în ecrane, s-a bucurat de atenție la noul Mustang. „Știam ce își doreau clienții – am proiectat cel mai digital Mustang creat vreodată, păstrând în același timp un interior care pune șoferul în primul plan”, a declarat Ricardo Garcia, manager pentru designul interior, Ford Motor Company. „Eliminarea unora dintre comenzile fizice și integrarea lor într-un afișaj digital a fost întâmpinată pozitiv de către millennials, Gen-Z și șoferii tradiționali de Mustang, pe care i-am implicat încă de la începutul călătoriei noastre de proiectare a noului model.”

FOTO Ford prezintă la Detroit noua generație Mustang, construită tradițional, în jurul unui motor cu benzină

În ceea ce privește designul exterior, mașina păstrează liniile și proporțiile clasice, dar aduce elementele moderne oferite de becurile LED. Asemănarea cu modelul electric Mustang Mach-E este evidentă, chiar dacă este „îmbrăcată” în proporțiile unui coupe sport. O inovație este dată și de designul frontal diferit pentru fiecare versiune.

Caroseria cabrio este una cu acoperiș textil, complet automatizat, cu un portbagaj mare generat de suspensia independentă, care lasă loc obiectelor mari, precum gențile de golf. 

viewscnt
Afla mai multe despre
fordx mustang
ford v8
mach-e