Leapmotor a deschis precomenzile pentru noul B05 - un hatchback comparabil cu ID.3 de la Volkswagen - dar a început cu clienții chinezi, care aveau deja la dispoziție o caroserie sedan cu numele B01.
Primele informații transmise de companie arată că versiunea cea mai ieftină scoasă la vânzare este cea echipată cu o baterie de 56,2 kWh și un singur motor. Autonomia declarată în regim CLTC este de 515 km, ceea ce în protocol WLTP ar putea însemna aproximativ 425 km sau chiar mai puțin.
Prețul acestei versiuni este în China de 14.850 de dolari, adică aproximativ 13.000 de euro, o valoare pe care europenii n-o vor vedea niciodată, nici măcar în varianta fără TVA, pentru simplul motiv că numai transportul și taxele vamale pentru o mașină produsă în China ajung la circa 10.000 de euro.
Cu o baterie ceva mai mare, de 67,1 kWh, autonomia ajunge la peste 605 km (CLTC), adică circa 500 km WLTP, iar prețul crește ușor la 16.250 dolari, respectiv 14.000 de euro. În versiune cu senzori LIDAR, aceasta va costa cu peste 1000 de dolari în plus, iar în echiparea superioară prețul va urca până la 18.500 de dolari, ceea ce este echivalent cu circa 16.000 de euro.
Oferta de motoare se bazează pe două versiuni de putere, de 132 și, respectiv, 160 kW, care asigură o viteză maximă de 160 km/h. Accelerația poate ajunge, cu motorul mai mare, la 6,4 secunde de la 0 la 100 km/h.
La interior, combinația de ecrane include un instrumentar de bord de numai 8 inchi și un ecran mare de infotainment, de 14,6 inci.
Leapmotor B05 este al doilea cel mai mic model al mărcii chinezești, după T03, având dimensiuni tipice de clasă compactă europeană, cu 4,43 metri lungime (cu câțiva centimetri în plus față de VW Golf și cu 20 de cm peste ID.3). Principalii concurenți vor fi VW ID.3, Opel Astra Electric, Peugeot E-308, iar de pe piața chineză MG4.
B05 va fi lansat în Europa la începutul anului viitor, la scurt timp după debutul din China. Deocamdată nu a fost anunțată vreo țintă de preț pentru Leapmotor B05 în Europa, dar raportat la celelalte modele este așteptată o poziționare în zona de 25.000 de euro.
B05 a fost dezvoltat pe aceeași platformă Leap 3.5 pe care au fost produse și celelalte modele din famă, o platformă dezvoltată in-house de compania chineză, bazată pe componente și software proprii.
În prezent, Leapmotor se află în plină campanie de lansare a lui B10, cel mai mic SUV din gamă, care ar urma să fie și primul model al mărcii fabricat în Europa. Reprezentanții companiei au confirmat că acesta va intra pe liniile de fabricație din Spania, în uzina Stellantis din Zaragoza.
Leapmotor nu se oprește însă aici cu lansările din clasele mici, pentru că au anunțat deja noile modele A10 și A05, în segmentul subcompact european.
Leapmotor este o companie susținută în Europa de Stellantis, care este acționar al companiei și care oferă suportul rețelei sale de vânzări din regiune.
Leapmotor a anunțat luna aceasta că a depășit în premieră pragul de 70.000 de vehicule vândute la nivel global, cumulat, pe piața locală din China și la export.

















