FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată

FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 apr 2023

Viitoarea generație Duster nu mai are foarte multe secrete pentru public, cel puțin din punct de vedere estetic, având în vedere asemănarea puternică cu conceptul Bigster, însă din punct de vedere tehnic prea puține informații au fost transmise până la acest moment de companie. Cele mai recente fotografii-spion dezvăluie însă acum surpriza pe care o pregătește Dacia: o motorizare cu baterii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Un exemplar Dacia Duster a fost surprins din nou în Spania, în timpul testelor ce preced intrarea în producție, mașina fiind complet camuflată cu folie specifică. De această dată, fotograful a remarcat două detalii interesante.

„Oprește-te sau te concediez”. Românul căruia Uber i-a cerut scuze după un avertisment total deplasat CITEȘTE ȘI „Oprește-te sau te concediez”. Românul căruia Uber i-a cerut scuze după un avertisment total deplasat

În primul rând, mașina avea toate geamurile înghețate, ca urmare a faptului că testele erau realizate pe temperaturi foarte scăzute. Numai că afară era destul de cald, iar temperaturile au fost obținute într-un camion frigorific, în care mașina a fost păstrată.

Al doilea detaliu a fost motorizarea. Potrivit celui care a realizat fotografiile, mașina a pornit de pe loc silențios, fiind evident sunetul unui motor electric. Cea mai probabilă explicație este faptul că Duster 3 va veni încă de la lansare cu motorizarea hibrid 140, care se regăsește pe Jogger.

FOTO Premieră mondială pentru mașina de Formula 1 a mărcii Audi CITEȘTE ȘI FOTO Premieră mondială pentru mașina de Formula 1 a mărcii Audi

Aceasta folosește motorul de 1.6 litri pe benzină, de 115 CP, și un motor electric de 49 CP, întreg sistemul având o putere totală de 140 CP și un cuplu maxim de 205 Nm. Pentru demaraj și generarea de curent, un al doilea motor electric echipează întreg ansamblul propulsor. Recuperarea energiei și alimentarea motoarelor electrice se face cu ajutorul unei baterii de 1.2 kW, care asigură parcurgerea unei distanțe scurte, de câțiva kilometri, în regim exclusiv electric.

Performanțele acestui motor sunt comparabile cu cele ale unui diesel de dimensiuni similare, însă marea diferență vine din prețul de achiziție. La Jogger, între nivelul de bază, pe benzină, și motorizarea hibrid există o diferență de 7.000 de euro, diferență care se va păstra cu siguranță și la Duster.

Poliția a lansat acțiunea \ CITEȘTE ȘI Poliția a lansat acțiunea "Speed". Urmează "Speed Marathon"

Așadar, cele două detalii sunt legate. Testele la temperaturi negative au avut ca scop testarea performanțelor motorului și mai ales ale bateriei, în condiții meteo de iarnă.

FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată

Pe de altă parte, există tot mai multe informații referitoare la noi motoare pe care le va primi Duster 3, pentru a face față normelor Euro 7. Astfel, nu doar hibridul 140 va fi disponibil la data intrării în vigoare a normelor de emisii Euro 7, ci și motorul de 1.2 litri TCe, în varianta mild-hybrid. Acesta a fost prezentat în oferta SUV-ului Renault Austral și va fi instalat și pe Duster, potrivit primelor date neoficiale.

Nu în ultimul rând, motorul cu cod HR12 ar putea fi baza și pentru propulsia 4WD pe care Duster o va avea, însă este de așteptat ca această să fie lansată mult mai târziu.

Chiar dacă motorul se regăsește pe propulsia e-Power de la Nissan, reprezentanții Renault au precizat pentru Profit.ro, anul trecut, la Salonul Auto din Paris, că Dacia va apela la o soluție tehnică mult mai simplă. Aceasta ar presupune un sistem hibrid, în care motorul electric să acționeze pe puntea spate, în timp ce motorul termic va acționa ca și până acum roțile din față.

Acțiunile Renault, în scădere abruptă, după ce proprietarul Dacia a anunțat problemele de logistică și creșterea stocurilor, la prezentarea bilanțului pe trimestrul 1 CITEȘTE ȘI Acțiunile Renault, în scădere abruptă, după ce proprietarul Dacia a anunțat problemele de logistică și creșterea stocurilor, la prezentarea bilanțului pe trimestrul 1

Noul Dacia Duster 3 va fi prezentat oficial la sfârșitul acestui an, iar lansarea pe piață va avea loc la începutul anului 2024. Mașina va fi fabricată, la fel ca modelul care este pe piață în prezent, doar la Mioveni, în România, locul în care va fi produs, din 2025, și Bigster, versiunea cu 7 locuri a lui Duster.

Printre noutăți s-ar putea mai număra o lungime crescută cu câțiva centimetri, la circa 4,40 metri, care ar împinge și mai mult Duster către segmentul compact, lăsând loc pentru un nou vehicul, cu lungimea între 4,10 – 4,20 metri.

FOTO-SPION Dacia Duster 3 cu propulsie electrică - surprinsă în teste după ce a fost congelată

Sursa foto și fotografii complete: Motor.es

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia duster 3
noul duster
duster 4x4
duster electric