Anul 2026 va aduce noi modele pe piață, în segmentul mașinilor electrice accesibile. Volkswagen a anunțat, prin cele două concepte, ID.2all și ID.Every1, două modele în segmentul mini și supermini, cu prețuri sub 25.000 de euro și, respectiv, sub 20.000 de euro. Primele fotografii spion arată un „măgar”, adică o mașină cu o caroserie împrumutată.
Mai multe fotografii cu un VW Polo modificat dezvăluie mașina electrică pe care VW o va lansa peste un an, în segmentul B, cu un preț care va începe de la 25.000 de euro.
Chiar dacă la momentul primului anunț acest preț părea mult mai curajos decât este astăzi, ținta rămâne una destul de ambițioasă și pregătită pentru a atrage o nouă categorie de clienți în segmentul mașinilor electrice.

Fotografiile au fost publicate de revista Autocar din Marea Britanie, dar au fost făcute în Germania, după cum reiese din detaliile vizibile, într-una dintre ele fiind prezent un indicator care arată că sunt doar 5 kilometri până la celebrul circuit Nurburgring, unde mașina a fost, probabil, pentru primele teste.
Volkswagen a început dezvoltarea noilor modele electrice derivate din conceptele ID.2all și ID.Every1 cu ajutorul echipelor din China, care au învățat de la chinezi cum se face o mașină cu o viteză dublă față de ceea ce era obișnuită industria auto din Europa. În același timp, tehnologiile specifice industriei auto din China vor fi preluate pentru a reduce costurile substanțial.
Viitorul model de segment B care va prelua designul conceptului ID.2all va înlocui, practic, modelul VW Polo în gama mărcii germane, acesta fiind și motivul pentru care a fost utilizată pentru primele teste această caroserie numită în argoul industriei „măgar”.
Caroseria utilizată are o serie de modificări discrete dar vizibile, care sugerează atât proporțiile viitorului model, cât și elementele specifice, cum sunt blocurile optice cu o suprafață redusă și lungimea mai redusă.

ctualul Polo are 4,05 metri lungime și este de așteptat ca viitorul ID.2, care se va numit diferit, cel mai probabil, să aibă sub 4 metri.

Primele informații referitoare la acest model, publicate de VW, arată că mașina va avea o autonomie de „până la 450 km”, putere de încărcare de până la 350 kW, un volum al portbagajului de 490 litri și tehnologii de ultimă generație, precum ID.Light.
La fel ca ID.Every1, ID.2all a fost dezvoltat pe noua platformă MEB Entry, dedicată mașinilor accesibile, care va fi preluată și pe derivatele pe care le vor construi Skoda și Cupra.


Designul va păstra câteva caracteristici specifice mărcii, regăsite mai ales la modelele Polo și Golf, care să facă mașina ușor de recunoscut. „Modelul ID. 2all oferă o perspectivă asupra noului limbaj al designului de la VW, bazat pe cei trei piloni Stabilitate, Simpatie și Entuziasm”, a explicat anterior Andreas Mindt, director de design al Volkswagen.
Premiera ar putea avea loc la finalul anului viitor, în cadrul unui eveniment special dedicat.

SURSA FOTO: Autocar, VW
Mai multe fotografii aici: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-begins-testing-%C2%A322k-id-2-hatch-ahead-2026-arrival