Volvo Cars nu renunță la electrificare, dar pune un accent major în perioada următoare pe motoarele hibride și vrea să atingă o marjă EBIT de 8 procente, pe termen lung.
Hakan Samuelsson, readus în fruntea companiei pentru a o scoate din criză, spune că susținerea pe care o oferă Geely este foarte importantă.
„Electrificarea este o oportunitate pentru noi și principalul motor al creșterii", spune șeful Volvo. „Într-o industrie hipercompetitivă, relația noastră unică cu Geely este, de asemenea, un atu puternic pentru crearea unei structuri de costuri mai bune și dezvoltarea de mașini regionale atractive”.
Volvo va dezvălui în premieră noul model electric EX60 în luna ianuarie, acesta urmând să fie primul care folosește platforma SPA3, o evoluție a platformei regăsite pe EX90. Volvo vrea să folosească propria arhitectură în locul platformei SEA, dezvoltată de Geely și utilizată pe multe dintre modelele grupului, inclusiv pe EX30, pentru a-și crea avantaje competitive în fața puternicilor rivali iX3, Mercedes GLC și Audi Q6 e-tron, pe care spune că-i va depăși.
Volvo spune că, odată cu EX60, va intra „în cel mai important segment la nivel global”, ceea ce îi va permite să-și crească cota de piață pe segmentul electric. Compania suedeză susține că viitorul EX60 va fi un game changer în ceea ce privește prețul, performanța și costul.
„Elementele cheie pentru o creștere electrificată profitabilă sunt reducerile variabile ale costurilor susținute de sinergiile hardware cu Geely, reducerile suplimentare ale costurilor indirecte și investițiile mai mici din punct de vedere structural", spune și Fredrik Hansson, CFO-ul Volvo.
Volvo se află în plin proces de restructurare, un plan care trebuie să aducă economii de 18 miliarde de coroane și să readucă compania la profitabilitatea pe care a avut-o înainte de criză.
Pe ce se bazează strategia Volvo: în zona de mașini electrice, compania țintește autonomii, timp de încărcare și prețuri comparabile cu cele ale mașinilor cu combustie, iar în zona de motorizări hibride va pune accent pe o nouă generație de modele PHEV, dar care vor funcționa ca mașini electrice cu range extender. În plus, Volvo vrea să dezvolte un singur software pentru toate mașinile pentru a reduce costurile, dar subliniază că că vrea soft-uri dedicate Vest/Est.
Unul dintre punctele forte ale strategiei este platforma, cu un sistem de baterii care va avea în centru tehnologia cell-to-pack și o industrializare bazată pe tehnologia megacasting.
Analizele Volvo arată că avansul mașinilor BEV pe segmentele premium va fi de 11% în Europa, în următorii 10 ani, piața urmând să ajungă la 3,2 milioane de unități în 2035, de la 1,1 milioane în acest an. În același timp, piața non-BEV va scădea de la 2,3 milioane, la numai 500.000 de unități în același interval, respectiv cu -14%.
În prezent, vânzările Volvo ocupă o cotă de piață, pe segmentul premium european, de 23% la mașini electrice, 22% la mașini PHEV și 18% la mașini cu benzină, în condițiile în care rivalii sunt preponderent cele trei mari mărci germane, Audi, BMW și Mercedes.
Volvo a prezentat și un grafic, în care rivalii sunt marcați doar cu litere – competitor A, B și M – care arată că suedezii au crescut mult mai rapid în raport cu companiile germane, în ultimii patru ani. Viteza de creștere a fost de 29 puncte procentuale cotă BEV + PHEV, față de 17, la BMW, 13 la Mercedes și 9 la Audi, care are și cea mai mică cotă de piață de vehicule electrificate.
La finalul prezentării, Volvo revine cu planul său de a deveni 100% electrică, dar nu mai dă termene cum o făcuse anterior și a fost nevoită să renunțe.
















