Șefii General Motors încep să contureze tot mai mult planul de revenire pe piața din Europa, a treia cea mai mare piață din lume și chiar a doua, pe segmentul de vehicule electrice.
GM începe să vadă tot mai clar potențialul pieței auto din Europa, pe măsură ce cumpărătorii sunt tot mai interesați de mașinile electrice, iar portofoliul companiei cu astfel de vehicule se extinde.
Informațiile privind intențiile serioase ale GM în Europa au tot mai multe confirmări, compania având deja un CEO desemnat în regiune, pe o piață care în ultimii cinci ani a fost doar simbolică.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Mahmoud Samara a fost desemnat de șefa GM, Mary Barra, să studieze piața în amănunt, iar la începutul lui 2023 urmează să fie făcut anunțul oficial, după cum scrie Automobilwoche, care are informații din interior. Samara a transmis deja primele concluzii referitoare la potențialul european pentru GM: „Europa este în fruntea revoluției mobilității și credem că acum este momentul să ne extindem amprenta în regiune, deoarece avem produsele, serviciile și tehnologiile potrivite pentru a îndeplini ambițiile Europei”, a spus cel care a condus până nu demult marca Cadillac în SUA.
Potrivit informațiilor de până acum, liniile după care General Motors vrea să se ghideze în noua aventură europeană sunt diferite de ceea ce reprezintă standarde în industria auto. Mai exact, americanii au în vedere să nu investească în centre de producție, ci să vândă doar mașini importate în SUA, și să nu construiască o rețea proprie de dealeri, ci să folosească parteneri locali. Nici marketingul nu va primi prea mulți bani, pentru că nu sunt vizate canalele tradiționale de promovare. Asta ar însemna că revenirea pe continent nu va fi una costisitoare pentru GM, dar ar putea reprezenta o bază pentru viitor. Din acest motiv nu vor fi anunțate ținte ambițioase de volum, cel puțin pe termen mediu.

General Motors a investit sute de milioane de dolari în noua platformă electrică Ultium, care se va regăsi pe noile mașini electrice. Flexibilitatea acestei platforme permite dezvoltarea de automobile pe o plajă de puteri și dimensiuni foarte mare. Un exemplu este noul Hummer EV, care a fost foarte bine primit de public.
De asemenea, platforma permite construirea de vehicule pe toate segmentele de preț, marca premium Cadillac având deja în pregătire propriile modele. De la Cadiilac, SUV-ul Lyric, care poate fi comandat în SUA la un preț de peste 60.000 de dolari ar putea fi primul model oferit europenilor. După el, ar putea fi vândut Hummer EV, care nu mai reprezintă o amenințare de mediu, odată ce a devenit 100% electric.
Un al treilea SUV, posibil tot de la Cadillac, ar fi o soluție pentru a atrage atenția europenilor, dar nu este exclusă o lansare a unui brand complet nou pentru Europa.
GM a părăsit Europa în 2017, odată cu vânzarea mărcilor Opel și Vauxhall către PSA Group. Singurele activități în regiune au fost legate de vânzarea modestă a câtorva modele de lux, Cadillac și Corvette, prin intermediul biroului din Elveția.