Graficul adevărului: Mărcile auto europene surclasează chinezii la autonomia electrică și la preț

BMW s-a instalat în fruntea clasamentului mașinilor electrice cu cea mai mare autonomie, cu noul model iX3, care depășește 800 de kilometri autonomie. Dar situația pe piața de mașini electrice din Europa este împărțită, iar lupta dintre europeni și chinezi este destul de strânsă, relevă analiza Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Graficul adevărului: Mărcile auto europene surclasează chinezii la autonomia electrică și la preț

Mărcile europene care produc și vând automobile electrice n-au lăsat garda jos și au lansat în ultimii ani mașini cu aptitudini pe care clienții le pun acum în balanță față în față cu cele mai performante vehicule din China.

Analiza celor mai importante și avansate totodată automobile electrice din piața europeană arată că mărcile din China sunt bine instalate în parametri ceruți de public, atât din punct de vedere al autonomiei, cât și din cel al prețurilor, dar modelele mărcilor europene nu sunt cu nimic mai prejos, ba chiar reușesc să domine piața pe cele mai multe segmente.

TAROM vine cu o ofertă specială de Sărbători FOTO CITEȘTE ȘI TAROM vine cu o ofertă specială de Sărbători FOTO

BMW a preluat comanda odată cu lansarea noului iX3, considerat de specialiști cel mai avansat automobil electric al industriei auto, cel puțin din punctul de vedere al platformei Neue Klasse și al bateriilor, iar autonomia sa este fără concurent, deocamdată.

Cu aproximativ 850 de kilometri, pe versiunea de top lansată, care are o baterie de 108,7 kWh, depășește modelele Mercedes-Benz EQS și EQE, care ajung și chiar depășesc 700 km, conform cifrelor WLTP, dar este și mai scump decât acestea. De altfel, în zona de preț de peste 70.000 de euro, puține sunt mașinile disponibile care să asigure și o autonomie suficient de mare, de peste 600 km.

BMW are de asemenea modelul i5, dar din China există o concurență care încearcă să se impună: marca Nio, cu modelul ET7, care atinge declarativ pe versiunea Long Range 705 km, oferită în Europa, dar care nu are un preț afișat, în timp ce EL8 costă 82.500 de euro, dar are doar 580 km autonomie.

Umbrărescu aduce la viață Oțelu Roșu, după 220 ani VIDEO CITEȘTE ȘI Umbrărescu aduce la viață Oțelu Roșu, după 220 ani VIDEO

Este limpede că Nio nu poate concura nici măcar cu Audi care oferă Q6 e-tron la circa 67.000 de euro, cu autonomie de 654 de kilometri.

În segmentul de preț 50.000 – 65.000 de euro, concurența este mult mai aprinsă, dar lider în acest moment este VW ID.7, care are o autonomie de 702 km pe versiunea Pro S și de 621 km pe Pro, cu baterii având capacități rezonabile, 85 kWh și, respectiv, 77 kWh și un preț care începe de la 54.000 euro. Din China, concurenții principali sunt BYD Seal, care atinge 570 km cu baterie de 82,5 kWh, la 47.000 de euro. Nici Xpeng P7, vârful de gamă al mărcii cu care VW are un parteneriat solid, nu râvnește la autonomii prea ridicate, pentru că la 49.600 euro oferă doar 576 Km.

Dar Europa vine și cu Ford Capri, care folosește aceeași platformă a VW, cu baterii care ajung la 79 kWh util, iar autonomia este, în regim, WLTP la 627 km, cu un preț de listă de 50.800 euro și prețuri promoționale care coboară în funcție de piață și cu 10.000 de euro.

EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Am testat SUV-ul chinezesc Jaecoo 7 înainte de lansarea din România FOTO

În același segment de preț, cu autonomii de peste 500 km, se mai află VW ID.5, Nio ET5, BYD Sealion 7 ori Xpeng G9.

Dacă coborâm în segmentul 40.000 – 50.000 de euro, în care multă vreme au fost populare cele două Tesla, Model 3 și Model Y, vedem că aici autonomiile cele mai bune aparțin tot unor modele europene: VW ID.4 și ID.5, plus Ford Explorer, care folosește aceeași platformă.

Toate au peste 500 km în versiunile Long Range, iar rivali din China sunt BYD Atto 3, mult mai modest la baterie (420 km), MG S5, Xpeng G6. Din partea mărcilor premium europene, principalele modele sunt BMW iX1 și Audi Q4 e-tron, care sunt singurele modele rafinate în aceeastă zonă de preț, dar și cele mai scumpe, aflate la partea superioară a segmentului.

În fine, segmentul sub 40.000 de euro, foarte disputat, în care chinezii au pariat pe BYD Atto 2 sau Dolphin, pe MG4 sau Leapmotor C10, avem modelele europene Renault 5 și Renault 4, Skoda Elroq, Peugeot 2008 și Citroen e-C3, dar mai ales Ford Puma Gen-e, care are una dintre cele mai mari autonomii și o dimensiune care se apropie de clasa compactă.

Ofertă de nerefuzat. Volvo va plăti curentul clienților săi. Începe din Suedia și se extinde în toată Europa CITEȘTE ȘI Ofertă de nerefuzat. Volvo va plăti curentul clienților săi. Începe din Suedia și se extinde în toată Europa

Nu în ultimul rând, Dacia Spring rămâne cel mai ieftin automobil electric din Europa, iar noile versiuni de 70 și 100 CP, cu autonomii de 225 km, reprezintă indiscutabil cel mai bun raport preț/kilometri de autonomie din piață, fiind o alegere rațională pentru cei care au nevoie de mașina electrică doar pentru navetă. Concurenții săi din China, Hyundai Inster, Leapmotor T03 sau BYD Dolphin Surf nu reușesc să coboare raportul în favoarea lor, din perspectiva prețului, ceea ce poate fi definitoriu pentru clienții din segment.

Graficul realizat de Wavestone permite vizualizarea ofertei de vehicule electrice din Europa din punct de vedere al prețului, raportat la autonomia oferită de cele mai performante versiuni. Chiar dacă graficul nu include o mulțime de modele din piață, mai ales în segmentul inferior, acolo unde există un interes tot mai ridicat din partea clienților europeni, el reușește să dea o imagine clară a poziției mărcilor europene pe segmentul electric.

Bolojan anunță când poate fi eliminat impozitului pe cifra de afaceri. ”Mari investitori, români dar și străini, mi-au reclamat acest impozit pe cifra de afaceri.” CITEȘTE ȘI Bolojan anunță când poate fi eliminat impozitului pe cifra de afaceri. ”Mari investitori, români dar și străini, mi-au reclamat acest impozit pe cifra de afaceri.”

În plus, graficul oferă o imagine de ansamblu și pentru segmentul PHEV, care a cunoscut în 2025 o creștere rapidă a vânzărilor, odată cu creșterea autonomiei pur electrice oferite de bateriile mai mari. Chiar dacă aici chinezii s-au impus în ultima perioadă cu modele precum Lynk & Co 08 sau BYD Seal U DM-i, este remarcabil că două dintre modelele VW Group, Cupra Formentor și VW Tiguan, reușesc să facă față cu brio prin performanță și prețuri.

Graficul adevărului: Mărcile auto europene surclasează chinezii la autonomia electrică și la preț

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0891 +0.00020.00 %
1 USD4.4184 +0.0042+0.10 %
1 GBP5.7709 -0.0024-0.04 %
1 CHF5.4845 +0.0102+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite