Horse Powertrain, compania din care face parte și fost Uzină Mecanică Dacia din Mioveni, va prezenta la Munchen două kit-uri de motoare destinate conversiei mașinilor electrice. Inovația dezvoltată de inginerii Horse este extrem de compactă și poate reprezenta o soluție pentru modelele electrice, pentru a fi transformate în mașini HEV, REEV sau PHEV.
Un propulsor de tip range-extender bazat pe un motor cu combustie va fi prezentat de Horse Powertrain la Munchen, în cadrul salonului auto. Inovatorul motor a fost creat pentru a oferi o lărgire a utilizărilor motoarelor electrice, mai ales pentru cele care au o autonomie redusă, cum este cazul mașinilor de clasă mică. De asemenea, un motor care poate înlocui motorul electric al unei mașini electrice va fi de asemenea prezentat la Munchen.
După cum anunță compania formată din fuziunea Horse, de la Renault, și Aurobay, de la Geely, unul dintre cele două propulsoare este o variantă derivată din motorul prezentat la Shanghai la începutul acestui an, care transforma o mașină electrică într-una hibridă.

Primul motor este o soluție complet nouă, botezat C15, este extrem de compact și poate fi instalat pe o mașină electrică pentru a-i oferi o autonomie mărită. El poate fi montat atât frontal, cât și în portbagaj, având dimensiuni de 50/55/27,5 cm, "cât o servietă" după cum spune compania de motoare, fiind comparabil cu un generator electric, dar capabil să fie integrat în sistemele unui vehicul electric. Se bazează pe un motor termic de 1.5 litri, care poate fi inclusiv turbo, este compatibil Euro 7 și poate genera până la 70 kW, pentru mașini de clasă B și C, și 120 kW, pentru mașini mai mari.
Al doilea motor se numește Future Hybrid System, și este un sistem de propulsie hibrid revoluționar „all-in-one” care combină motorul, transmisia, motorul electric și electronica de putere într-un singur sistem, extrem de compact. Practic, motorul Horse va putea înlocui unitatea de propulsie electrică frontală a vehiculelor electrice cu motor (BEV), transformând mașina într-un vehicul hibrid, PHEV sau electric cu range extender.
Procedura va fi mult mai puțin costisitoare pentru producători, care nu vor fi nevoiți să dezvolte noi platforme sau noi modele, dacă situația pieței suferă o schimbare radicală a cererii.

Propulsorul va avea două variante funcționale. Una de performanță, cu lățimea de 74 cm, va utiliza două motoare într-o configurație P1 + P3 (unul la arborele de ieșire al motorului și altul la arborele de ieșire al transmisiei). Cealaltă, ultracompactă, va avea o lățime de numai 65 de cm, cu un singur motor care va putea fi conectat în configurație P2 (între motor și transmisie).
Ambele variante au în centru tot un motor de 1.5 litri, cu patru cilindri, și o transmisie hibridă dedicată. De asemenea, acestea conțin pachetul complet de electronice necesare pentru sistemele de propulsie hibride și se pot integra perfect cu sisteme precum un convertor DC/DC, un încărcător integrat și un amplificator de încărcare de 800V pentru a maximiza performanța la tensiuni joase.
Matias Giannini, director executiv al Horse Powertrain, spune că inovatorul motor va genera economii pentru constructorii auto. „Sistemul hibrid al viitorului este o reprezentare perfectă a ceea ce ne propunem: eliberarea resurselor producătorilor auto și ale producătorilor de echipamente originale (OEM) care altfel ar fi cheltuite pentru reinventarea categoriilor de sisteme de propulsie.
Prin oferirea unei modalități simple de a-și lărgi gamele de produse pe arhitecturile existente, le permitem producătorilor de echipamente originale să continue să-și dedice toate resursele pentru accelerarea vehiculelor electrice, oferind în același timp o modalitate de a maximiza rentabilitatea investiției lor în platformele de vehicule electrice, reducând complexitatea și concentrându-se pe elementele lor de diferențiere pe piața actuală - design, software și electrificare completă.”

Horse Powertrain susține că cercetează posibilitatea dezvoltării de variante suplimentare ale sistemului Future Hybrid System care ar putea conduce la dimensiuni și mai reduse ale sistemului. Dacă ar fi folosite motoare cu trei cilindri, de exemplu, ar putea reduce lățimea unității cu încă 7 cm.
De la electric, la hibrid
Montat într-o orientare est/vest, sistemul Future Hybrid prezintă o parte superioară cu dimensiuni reduse, cu un profil mai lat în partea de jos, fiind adaptat pentru cele mai recente cerințe ale testelor de impact. Motorul permite reducerea consolei frontale cu până la 150 mm, față de un sistem de propulsie hibrid convențional, datorită dimensiunilor reduse.

Arhitectura sa permite montarea direct pe șasiul mașinii, similar cu motorul electric nativ., ceea ce reduce procesul de asamblare și permite reutilizarea de componente de la motorul BEV.
Motorul permite inclusiv conversia mașinilor electrice în vehicule cu range extender REEV cu tracțiune integrală (AWD). Acest lucru va fi posibil prin utilizarea unui motor suplimentar amplasat pe puntea spate.
Ingo Scholten, director tehnic la Horse Powertrain: „Comparativ cu soluțiile tradiționale, Future Hybrid System atinge un grad de compactare fără precedent: este mai scurt și mai îngust decât orice sistem echivalent de pe piață. În mod esențial, acest lucru permite să includă un grup motopropulsor hibrid complet în spații proiectate inițial pentru unități de acționare electrice, montate prin intermediul șasiului vehiculului.
De asemenea, deschide noi oportunități pentru producătorii de echipamente originale (OEM), cum ar fi vehiculele electrice cu tracțiune integrală și autonomie extinsă în vehicule compacte sau utilizarea sistemelor de aer condiționat fără PFAS.”

Motorul utilizat a fost gândit pentru a putea fi utilizat în orice colț al lumii, cu o paletă largă de combustibili, de la benzină, etanol E85, combustibili cu metanol M100 și combustibil sintentic.
Motorul va intra în producție în 2027, ceea ce înseamnă că ar putea fi utilizat de mărcile din cadrul Renault Group pentru modelele electrice actuale.
Horse Powertrain a fost format din fuziunea celor două divizii, Aurobay Technologies (Geely) și Horse Technologies (Renault), și operează 17 fabrici și 5 centre de cercetare și dezvoltare la nivel global. Clienții săi principali sunt mărcile celor două companii, dar și partenerii acestora: Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan și Mitsubishi Motors Corporation. Horse Powertrain are sediul central în Londra, Marea Britanie, și are 19.000 de angajați la nivel global. Cei trei acționari ai companiei sunt Renault Group (45%), Geely (45%) și Aramco (10%).