Marile reduceri de prețuri acordate de mărci precum Hyundai sau Ford au compensat parțial absența tichetelor Rabla în luna septembrie, iar vânzările de mașini electrice ale acestor mărci au explodat, după cum reiese din datele DGPCI analizate de Profit.ro. Ca urmare, cota de piață a segmentului electric a crescut ușor la 5,9% din totalul pieței.
În luna septembrie, într-o lună în care nu a existat un program de subvenționare de tip Rabla, piața de mașini electrice a înregistrat o creștere de 49%, cu un volum de 746 de autoturisme cu propulsie 100% electrică, cu 245 mai multe decât în urmă cu un an, când exista un Program Rabla Plus, care acorda un tichet de 5.000 de euro pentru un vehicul electric.
Mărcile care s-au descurcat cel mai bine au fost Hyundai, care a înregistrat un volum de 175 de autoturisme electrice înmatriculate, urmată de Ford, cu 149 de autoturisme.
Pe locul al treilea s-a aflat Tesla, cu 102 autoturisme, marca americană beneficiind de asemenea de o campanie de reducere a prețurilor.
Dacia a vândut doar 14 mașini Spring, într-o lună fără tichete Rabla, iar principalii concurenți ai acestui model, Leapmotor T03 sau BYD Dolphin Surf, au vândut un singur autoturisme și, respectiv, 6 exemplare.

O apariție importantă în clasamentul celor mai vândute mașini electrice este cea a BYD, cu 53 de vehicule înmatriculate, însă trebuie luat în calcul că sunt mașini care au fost comandate pe parcursul mai multor luni de la intrarea mărcii pe piață.
De asemenea, este vizibilă creșterea Renault, care are în acest moment mai multe modele electrice în gamă și a înmatriculat luna trecută 44 de unități. Pe locurile următoare, s-au mai aflat Volvo (43 de unități), Mercedes (23 de unități), BMW (19 unități), Mini și VW (17 unități).
Cele mai vândute modele electrice din luna septembrie au fost Hyundai Inster, cu 77 de vehicule înmatriculate, Hyundai Kona, cu 75 de exemplare înmatriculate, și Puma Gen-E, modelul produs la Craiova, cu 63 de unități înmatriculate. Pe locurile următoare s-au clasat Model Y și Model 3 de la Tesla, cu 50 și, respectiv, 53 de unități, Volvo EX30, Renault 5, Ford Capri și Hyundai Ioniq5.

De la BYD, nou intrată în topul vânzărilor, cele mai vândute au fost Sealion 7, 18 exemplare, și Seal, 17 exemplare înmatriculate.
Odată cu startul Programului Rabla, care a început cu înscrierea persoanelor fizice, pe 30 septembrie și va continua cu comandarea vehiculelor și, undeva către final de an, cu livrare acestora, segmentul electric ar putea să recupereze parțial din pierderile uriașe generate de tăierile substanțiale ale tichetelor, în acest an.