„Am doar o lună de când am preluat funcția de CEO al Dacia, de aceea încă mai am nevoie să cunosc marca”, spune Katrin Adt, noua șefă a mărcii românești, venită de la Mercedes-Benz, unde însă nu a ocupat funcții cu răspundere atât de mare, decât pentru puțină vreme. S-a întâmplat la Smart, într-o perioadă în care s-a decis electrificarea acestei mărci. La acel moment, relația cu Renault a fost puternică, pentru că primul Smart electric a fost creat și, ulterior, produs în parteneriat cu Renault.
„Am fost atrasă de valorile brandului Dacia, care sunt foarte clare, încorporate în toate produsele pe care le vedem, și un mod foarte, foarte serios de a face lucrurile. Și astea sunt lucruri care au fost admirate din industrie pentru că Dacia are un mod foarte diferit de a face unele dintre lucruri”, explică Katrin Adt, motivele pentru care a decis să preia conducerea mărcii românești.

„Simți că Dacia este un brand românesc”
Katrin Adt pare destul de atentă la modul în care răspunde, fiind evident faptul că nu stăpânește toate informațiile legate de Dacia, dar a reușit deja, în primele săptămâni de contract, să viziteze facilitățile pe care brandul le are atât în România, cât și în Maroc.

„Primul lucru pe care l-am aflat despre Dacia este că are o echipă incredibilă și asta este ceva important, dar și o mare convingere și pasiune în echipă. Și primul lucru pe care l-am făcut când m-am alăturat Dacia a fost să merg în România și în Maroc să cunosc echipa de acolo și să cunosc și rădăcinile brandului, care sunt bineînțeles în România. Și am fost foarte impresionată de ceea ce am văzut”, povestește Katrin Adt, la scurt timp după revenirea din România.
„M-a impresionat întregul ecosistem pe care îl aveți în România, de la oameni de design, la dezvoltare și la producție, totul este acolo. Și bineînțeles, simți că este un brand românesc și că are o istorie și o moștenire și este foarte important și atunci când vezi dezvoltarea țării”, spune noua șefă care va prelua și poziția de director general al Automovile Dacia S.A, uzina din Mioveni.
„În 2035 trebuie să oprim motorul cu combustie”
În ceea ce privește tranziția mărcii la propulsia electrică, pare că este principala misiune primită de Katrin Adt, care are o nouă subordonare, odată cu preluarea mandatului său. Dacă predecesorul ei, Denis le Vot raporta direct șefului Renault Group, Luca de Meo, ea va fi subordonată lui Fabrice Cambolive, CEO al mărcii Renault.
„Sper să pot face electrificarea Dacia. Noul CEO așteaptă de la mine să aduc împreună cu echipa Dacia, să mă adaptez la acest nou mediu, electrificarea. Vom avea reglementări în Europa pe care le vom vedea aplicate, în 2035 trebuie să oprim motorul cu combustie internă. Responsabilitatea mea este să aduc marca la acel nou mediu în ceea ce privește deciziile rapide”.

Pentru Dacia, este importantă însă lansarea de noi modele electrice, iar un CEO exact asta face: alege ce proiecte vor fi dezvoltate și fabricate și care nu. Actuala gamă Dacia a fost decisă mai întâi de fostul șef al Renault, Carlos Ghosn, din vremea căruia vine familia Sandero – Jogger, vine Spring, apoi de Luca de Meo și Denis le Vot, de la care vin Duster și mai ales Bigster, noua versiune Spring, viitoarele două modele compacte C-Neo și, un proiect care probabil a început, viitoarea generație electrică Sandero. Practic, Katrin Adt vine pe o fundație extrem de solidă. Am întrebat-o când va semna primul nou proiect, primul model care se va adăuga familiei Dacia. „Nu știu, desigur că avem modificări față de versiunile actuale și discutăm despre generațiile viitoare ale produselor existente, dar nu știu, când voi decide altceva nou”, spune Katrin Adt, care consideră că Dacia nu ar trebui să fie mai luxoasă, ci să rămână ceea ce este.
„Ar trebui să vă așteptați ca Dacia să rămână ceea ce este astăzi, un brand foarte autentic. Cred că punctul forte al acestui brand este să fie atât de autentic și atât de legat de valorile mărcii sale. Și acesta este un lucru pe care cred că îl puteți aștepta de la mine, ca de la oricine altcineva din echipă, că vom susține acele valori ale mărcii”.
„Respect pentru competiția din China”
Referitor la concurența din ce în ce mai puternică pe care mărcile chinezești au adus-o în Europa, Katrin Adt nu este speriată, chiar dacă brandul de care s-a ocupat, Smart, a fost preluat parțial de chinezi chiar în mandatul său.
„Cred că, în primul rând, competiția este întotdeauna bună și este întotdeauna de ajutor pentru a provoca sau pentru a fi provocat. Și vreau să spun, când vezi produsele pe care le au, au și produse foarte, foarte bune și, desigur, trebuie luate în serios. Cu toate acestea, nu ar trebui să ne temem. Adică, cred că ar trebui să rămânem la punctele noastre forte, care este această poziționare a mărcii, care este, de asemenea, moștenirea pe care o avem în Europa, care este susținută de rețeaua de service și de vânzări existentă. Așa că da, ar trebui să avem întotdeauna respect pentru competiția din China, dar nu ar trebui să ne fie frică de ei. Teama nu ajută niciodată, respectul da”.
Cine este Katrin Adt, noua șefă Dacia
Katrin Adt a fost desemnată în fruntea Dacia ca urmare a demisiei lui Denis le Vot, cel care a condus marca în ultimii patru ani. Le Vot s-a aflat pe lista scurtă pentru nominalizarea ca CEO al întregului grup, iar alegerea lui Francois Provost a tulburat apele la vârful companiei. Ulterior, reorganizarea structurii de conducere și desemnarea lui Fabrice Cambolive, care conducea deja marca Renault, în funcția de Chief Growth Officer al grupului, având în subordonare inclusiv marca Dacia, a fost, probabil, motivul plecării lui Denis.
Katrin Adt a lucrat aproape 26 de ani în Daimler și, respectiv, Mercedes-Benz, cu poziții diverse în administrație, resurse umane și coordonare a rețelei de retail a mărcii în Germania. A fost CEO al Smart în 2019, pentru aproximativ un an, chiar înainte ca Geely să semneze un parteneriat prin care a preluat brandul german. Ulterior, a ajuns în departamentul de Audit al Mercedes-Benz.