Începe montarea noilor sisteme suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise în Pasajul Unirii

Începe montarea noilor sisteme suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise în Pasajul Unirii
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 mar 2023

Primăria Sectorului 4 din București anunță că începe montarea noilor sisteme suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii. Astfel, vor fi instalate noi porți de presemnalizare, cu senzori de măsurare a înălțimii, camere video și panouri informative, dar și noi porți de gabarit.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Începând cu 08 martie, constructorii demarează lucrările de montare a noilor sisteme suplimentare de semnalizare și avertizare în privința regimului de înălțime maxim admis de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii. Primele astfel de lucrări se vor realiza pe axul drumului și vor consta în reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir. Mai exact, pentru început, între sensurile de circulație va fi construit un scuar cu o lățime de aproximativ 1 metru, ce va avea dublu rol. Pe de-o parte, va separa fluxurile de trafic, iar pe de altă parte, va susține fundațiile noilor porți de semnalizare, precum și a celei de gabarit”, a arătat Primăria Sectorului 4, într-un comunicat de presă.

Chinezii de la Geely au lansat o nouă marcă de automobile electrice CITEȘTE ȘI Chinezii de la Geely au lansat o nouă marcă de automobile electrice

În perioada lucrărilor, traficul la intrarea și în interiorul pasajulului va fi restricționat parțial, pe una dintre cele două benzi de circulație, în ambele sensuri de mers, scrie News.ro.

Conform sursei citate, sistemele suplimentare sunt proiectate de specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră, cu zeci de ani de experiență în domeniul semnalizării și avertizării rutiere, și avizate de Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.

Astfel, vor fi instalate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED; noi porți de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înființare de noi scuaruri, benzi de circulație cu sisteme rezonatoare și benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).

”Concret, în ceea ce privește sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit. Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului. Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit, care vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit. Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat de către acesta pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj”, au menționat reprezentanții Primăriei.

După primele două porți, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

”Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit. În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue drumul și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, a mai arătat sursa citată.

Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare.

”Foarte important de precizat este faptul că sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj, va putea fi folosit și în cazul unor eventuale situații de urgență apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundații, accidente etc). Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură. Pentru evitarea oricăror situații neplăcute, conducătorii auto sunt rugați să circule cu prudență și să respecte întocmai semnalizările rutiere și indicațiile agenților de poliție”, au transmis reprezentanții Primăriei.

Pasajul Unirii a fost redeschis la începutul lui septembrie 2022, după o investiție de 12 milioane de euro.

”Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar și cel mai tehnologizat din țară”, anunța la acel moment Primăria Sectorului 4.
La câteva zile de la inaugurare, un șofer turc a fost amendat de polițiști după ce a vrut să intre cu TIR-ul în Pasajul Unirii, fără a respecta limita de înălțime, și a rupt poarta metalică montată înainte de intrarea în pasaj.

În 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii după ce șoferul a ignorat limitatorul de înălțime și a forțat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat. Pagubele vor fi stabilite de o comisie și urmează să îi fie imputate șoferului, anunța atunci Primăria Sectorului 4, care preciza și că, de la redeschiderea pasajului, cinci vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În 23 decembrie 2022, un autocar cu turiști greci a lovit bara de presemnalizare de la intrarea în pasaj, o persoană decedând. Inițial, peste 20 de persoane au fost transportate la spital. Ulterior, unii dintre cei aflați în autocar au anunțat că se vor adresa instanței.

În ianuarie, o autoutilitară a rămas blocată în Pasajul Unirii. Șoferul a fost amendat cu 870 de lei întrucât autoutilitarea avea modificări neomologate, suprastructura metalică depășind dimensiunile.

viewscnt
Afla mai multe despre
pasajul unirii
inaltime