Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzile din SUA (NHTSA) solicită informații de la Tesla în legătură cu noul mod de asistență pentru șofer denumit ”Mad Max”, care funcționează la viteze mai mari și cu un comportament rutier mai agresiv decât versiunile anterioare ale sistemului Full Self-Driving (FSD), potrivit News.ro.
Pe rețelele sociale, mai mulți șoferi au relatat că vehiculele Tesla care folosesc modul ”Mad Max” pot depăși limitele legale de viteză. NHTSA a confirmat că este ”în contact cu producătorul pentru a obține informații suplimentare”, subliniind că șoferul rămâne responsabil pentru respectarea regulilor de circulație.
Agenția a deschis la începutul lunii o investigație care vizează 2,9 milioane de vehicule Tesla echipate cu sistemul FSD, după zeci de rapoarte privind încălcări ale siguranței rutiere și accidente. Până acum, NHTSA analizează 58 de incidente, inclusiv 14 coliziuni și 23 de persoane rănite, unele dintre ele cauzate de mașini care au trecut pe roșu cu sistemul activat.
Tesla nu a comentat oficial, dar anterior a republicat un mesaj pe rețelele sociale care descria modul ”Mad Max” ca fiind capabil să accelereze și să schimbe benzile ”cu o viteză incredibilă, dar într-un mod foarte lin, perfect dacă ești în întârziere”.
NHTSA avertizează însă că sistemul FSD, deși mai avansat decât Autopilot, nu transformă mașina într-un vehicul complet autonom și poate ”induce comportamente care încalcă legile de siguranță rutieră”. Investigația face parte dintr-o serie mai amplă de verificări asupra tehnologiilor de conducere asistată ale Tesla, după mai multe accidente produse în condiții de vizibilitate redusă și intersecții semaforizate.














