Lockheed Martin s-a retras din competiția US Air Force pentru construcția a 75 de tancuri de realimentare, mărind șansele Boeing

Lockheed Martin s-a retras din competiția US Air Force pentru construcția a 75 de tancuri de realimentare, mărind șansele Boeing
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 oct 2023

Lockheed Martin s-a retras din competiția organizată de US Air Force pentru a construi cel puțin 75 de tancuri de realimentare, a declarat compania, oferind un avantaj KC-46 Pegasus, de la Boeing, în contractul aviatic de mai multe miliarde de dolari urmărit îndeaproape, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Airbus făcuse echipă cu Lockheed în 2018 pentru a oferi transportorul său cu cisternă multirol A330, dar gigantul aerospațial francez trebuie acum să decidă dacă va continua competiția fără Lockheed, scrie News.ro

FOTO Toyota ridică miza și anunță alte surprize CITEȘTE ȘI FOTO Toyota ridică miza și anunță alte surprize

”Airbus rămâne angajat să ofere US Air Force și luptătorilor noștri cel mai modern și mai capabil tanc de pe piață”, a spus un purtător de cuvânt al Airbus.

Forțele aeriene au încercat să înlocuiască sute de tancuri KC-135 din era Eisenhower, în trei loturi.

Prima tranșă a fost acordată modelului Boeing KC-46 Pegasus, care a fost afectat de probleme de performanță, inclusiv defecte ale unui sistem video la bord și cu brațul care conectează tancul de aeronavele care vor să realimenteze.

”Lockheed Martin a decis să nu răspundă cererii de recapitalizare a flotei KC-135 a US Air Force”, a declarat purtătorul de cuvânt al Lockheed, Stephanie Stinn, într-un comunicat.

O victorie a Lockheed-Airbus ar fi adus lui Airbus primul contract de avioane cu U.S. Air Force, după ce a încercat să pătrundă pe piața de apărare din SUA timp de două decenii.

U.S. Air Force a lansat o competiție în 2022 pentru a doua tranșă de 140 până la 160 de avioane, care urma să vină după contractul cu Boeing de a produce 179 de avioane KC-46 Pegasus. Cu toate acestea, la începutul acestui an, oficialii U.S. Air Force au declarat că ar putea reduce cea de-a doua tranșă de cumpărare la aproximativ 75 de tancuri, o mișcare care ar afecta ”cazul de afaceri” al Lockheed pentru oferta sa, au spus directorii.

VIDEO România, promovată la BBC prin clipuri realizate de Charlie Ottley. Ministrul Ștefan Radu Oprea face public primul videoclip CITEȘTE ȘI VIDEO România, promovată la BBC prin clipuri realizate de Charlie Ottley. Ministrul Ștefan Radu Oprea face public primul videoclip

Lockheed va muta echipa și resursele ”către noi oportunități și programe prioritare în cadrul Lockheed Martin, inclusiv dezvoltarea de soluții de realimentare aeriană în sprijinul inițiativei NGAS (Sistemul Air-Refueling) de generație următoare a forțelor aeriene americane”.

Cea de-a treia tranșă, tranșa NGAS sau KC-Z, ar urma să fie anunțată și licitată în anii 2030.

Retragerea bruscă a ofertei Lockheed, cunoscută sub numele de LMXT, i-a surprins pe unii colaboratori ai Capitol Hill.

Promovarea LMXT, care avea să fie produse în Alabama și Georgia, a fost acerbă, Lockheed a cheltuit capital politic pentru a se asigura că avionul Boeing nu este câștigătorul celei de-a doua tranșe.

În 2011, Boeing a câștigat primul contract de achiziții în trei faze pentru a înlocui flota de tancuri vechi a U.S. Air Force, asigurându-și un contract pentru 179 de avioane KC-46. De atunci, programul a suferit pierderi de peste 7 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
lockheed martin
us air force