Marea Britanie nu se complică și menține limitele de emisii stabilite de UE pentru autovehicule

Marea Britanie nu se complică și menține limitele de emisii stabilite de UE pentru autovehicule
scris 19 aug 2020

Marea Britanie nu reneagă complet Uniunea Europeană, cel puțin în domeniul transporturilor. Guvernul Regatului Unit a publicat o propunere de regulament pentru normele de emisii de CO2 în care a preluat actualele limite stabilite de UE.

Legislația Marii Britanii, la sfârșitul acestui an, în momentul în care va părăsi Uniunea Europeană, va ieși de sub incidența regulamentelor UE, însă în privința limitelor de emisii lucrurile nu se vor schimba. Noile propuneri publicate de guvernul britanic în acest domeniu au preluat integral prevederile din nromele impuse de UE. Documentul a fost introdus în dezbatere publică, până pe 21 august.

Regelementările pe care guvernul le va introduce vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2021, când se va sfârși perioada de tranziție referitoare la ieșirea Marii Britanii din UE.

INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC FOTO: Cele mai fiabile și cele mai proaste mașini, în 2020. Modelele Dacia, rezultate surprinzătoare

După ce Marea Britanie a decis definitiv ieșirea din UE, problema legislației referitoare la autovehicule a devenit stringentă pentru constructori. Aceștia au făcut presiuni asupra guvernului Regatului Unit pentru a păstra aceleași norme ca și UE, pentru a nu fi nevoiți să respecte două sisteme diferite pe două piețe strâns legate. În același timp, Irlanda de Nord va menține în vigoare reglementările din UE, potrivit acordului de ieșire din uniune.

Potrivit legislației UE, constructorii au mai multe ținte de emisii, pentru cele de CO2 fiind stabilite limite la 1 ianuarie 2021, apoi în 2025 și 2030. În acest moment, până la 1 ianuarie 2021 constructorii trebuie să nu depășească o medie de 95g/km, măsurate la 95% din flota vândută în anul în curs. De asemenea, pentru vehiculele comerciale limita este de 147 g/km. În 2025, flotele înmatriculate trebuie să înregistreze o reducere de 15% a emisiilor de CO2, iar până în 2030, de 37,5%. În plus, de la 1 ianuarie 2025, constructorii trebuie să aibă 15% din flota vândută cu emisii zero sau emisii reduse, procent care la 1 ianuarie 2030 trebuie să fie de 35%.

Toate propunerile înainteate de guvernul Marii Britanii pot fi consultate aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
limite emisii co2
ue emisii
uk limite emisii
brexit constructori auto