Profit.ro a relatat că Ministerul Mediului a tăiat drastic bugetul Rabla pentru electrice și a mutat banii la tichetele pentru autovehiculele pe combustie termică, invocând ”cererea ridicată”.
Ministrul Mediului a pus acum dezinteresul românilor pentru voucherele pentru mașini electrice chiar pe scăderea sumei acestora.
”Este evident că atunci când există un voucher de 7.500 de euro versus un voucher de aproximativ 2.000 de euro, există un interes mai jos, mai scăzut pentru un voucher de 2.000 de euro. Dar asta nu înseamnă automat că voucherul de 7.500 de euro era unul corect. Pentru că noi ne uităm și la care era comparația între statele din jurul nostru și, de fapt, la nivel european aveam unul dintre cele mai mari vouchere pentru programe similare”, a susținut Dian Buzoianu.
Ea a adăugat că decizia nu a fost greșită.
”Eu nu cred că scăderea voucher-ului a fost o decizie, să zicem, greșită, pentru că ea reflectă, de fapt, posibilitatea care exista astăzi la nivelul bugetului. Iar noi nu mai vrem să vindem povești, vrem să vindem proiecte care sunt realiste și care pot fi susținute de banii care există astăzi în bugetul național”, a afirmat ministrul Mediului.
Potrivit Dianei Buzoianu, programul Rabla ar trebui finanțat din fonduri europene, nu de la bugetul național.
”De altfel, perspectiva programului acesta, din punctul meu de vedere, ar trebui să fie mutat pe fonduri europene, să nu mai fie din buget național, pentru că din buget național avem nevoie să ducem acești bani pe proiecte strategice care pot să ajute inclusiv la salvarea de vieți. Deci, aici există o întreagă discuție”, a mai spus ministrul.
Buzoianu nu a putut preciza însă dacă programul va continua anul viitor.
”Depinde foarte mult de bugetul care va exista, depinde foarte mult dacă vom avea fondul social pentru climă, dar cel mai probabil în urma discuțiilor de amânare a ITS2, nu vom avea anul viitor fondul social pentru climă”, a declarat ministrul Mediului, amintind că schema de vânzare a certificatelor de carbon pentru domeniile de transport și construcții (ITS2) va fi amânată, în urma deciziei la nivel european.















