Mercedes-Benz raportează scăderi ale vânzărilor în prima jumătate de an, inclusiv la electrice

Auto/Transporturi   
Mercedes-Benz raportează scăderi ale vânzărilor în prima jumătate de an, inclusiv la electrice

După un prim trimestru cu creștere, constructorul german Mercedes Benz s-a confruntat cu mai multe probleme pe piețele internaționale, ceea ce a condus la un declin în al doilea trimestru al anului cu impact pe rezultatele totale pe cele șase luni. Cel mai vizibil recul este cel de pe segmentul electric, care și-a dublat scăderea față de trimestrul 1.

Mercedes-Benz Group a raportat un volum în scădere în al doilea trimestru al acestui an, cu 547.100 vehicule vândute, cu 9 procente sub nivelul de anul trecut. Dintre acestea, 453.700 au fost autoturisme, de asemenea cu 9 procente sub volumul din 2024, restul de 93.400 fiind vehicule comerciale (vanuri, -10%).

Urmărește-ne și pe Google News

Compania pune rezultatul pe seama „mediului dinamic din piață și pe gestionarea atentă a stocurilor pentru contracararea impactului tarifelor”, în condițiile în care susține că cererea nu a scăzut nici în SUA, nici în Europa.

După prima jumătate de an, volumul vândut de Mercedes-Benz Group au atins un nivel de 1,07 milioane de vehicule, în scădere cu 8% față de perioada similară din 2024, autoturismele reprezentând 900.000 de unități, adică -6% față de anul trecut.

Un semnal puternic de alarmă este tras pe segmentul electric, unde vânzările au atins un nivel de 41.900 în trimestrul al doilea, cu 8 procente sub trimestrul anterior și cu -18% sub nivelul din 2024. În total, compania germană a vândut 87.300 de vehicule electrice, reprezentând un declin de 14% față de 2024.

Pe segmente de piață, situația cea mai dificilă este în segmentul Entry (A Class, B Class, GLA, GLB și versiunile electrice), unde volumul a scăzut cu 12%, la 232.800 pe cele șase luni, după un declin de -16% în trimestrul al doilea. Cea mai mică scădere a fost în segmentul Core (C Class, E Class și toate derivatele), cu -4%, aici fiind înregistrat și volumul cel mai mare, 537.300 de vehicule, după ce trimestrul al doilea a adus o frânare a livrărilor cu -6%.

Victoria motorului cu combustie asupra celui electric: prima mașină electrică a mărcii Fiat are de-acum și motor mild-hybrid CITEȘTE ȘI Victoria motorului cu combustie asupra celui electric: prima mașină electrică a mărcii Fiat are de-acum și motor mild-hybrid

Segmentul cel mai profitabil, top-end, a adus un volum de 129.900 vehicule, cu -5% scădere, după un trimestru 2 cu -8% scădere. Mercedes precizează că a înregistrat creșteri pe modelele de top, AMG și G Class, pe canalele de retail.

În același timp, cel mai vândut model a fost ca de obicei GLC, care a crescut cu 9% față de anul trecut. O creștere importantă a înregistrat și segmentul PHEV, cu 34%, care a ridicat ponderea mașinilor electrificate la 40% în Europa, pentru marcă, și la 21% la nivel global.

Pe regiuni, China a adus cea mai mare scădere pentru vânzările Mercedes, de -14%, cu un volum de 293.200 de vehicule, care au împins această piață pe locul al doilea, în spatele Europei, chiar dacă și aici compania a înregistrat o scădere. Cu 308.300 unități vândute, Europa a avut o scădere de -3% (cu -2% în Germania). Și SUA a încheiat prima jumătate de an cu o scădere de -6% și un volum de 142.000 de vehicule vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes vanzari
mercedes benz cars
rezultate mercedes