″Pentru realizarea lucrărilor la obiectivul de investiții <Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6 1 Mai - Otopeni)>, este necesar a se ocupa un teren în suprafață 1.078 mp, situat în București, șos. București – Ploiești, aflat în domeniul public al statului și în administrarea Serviciului de Informații Externe. (...) se propune trecerea unei părți de imobil în suprafață de 1.078 mp, fiind identificat sub nr. MF 152712, aflat în domeniul public al statului, din administrarea Serviciului de Informații Externe în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii″, arată sursa citată.

Documentul mai menționează doar că bunul respectiv este încadrat la categoria ″Imobile cu destinație specială ale căror date de identificare sunt clasificate conform actelor normative″.
Valoarea de inventar a terenului este de 830.491 lei.
Acesta face parte dint-o suprafață mult mai mare, dobândită de SIE în 2006 și evaluată contabil la peste 145 milioane lei.

Luna trecută, lucrările la linia de metrou ajunseseră la Aeroportul Băneasa.
Pentru tronsonul 1.2 (de la stația Tokyo la Aeroport Otopeni), Metrorex a semnat în luna mai 2023 un contract de execuție pentru structurile de rezistență cu turcii din Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Lotul va avea o lungime de 7,6 km, cu 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.