Nissan pregătește o schimbare importantă pentru Juke, modelul care până acum a concurat în segmentul B-SUV, dar care va deveni compact odată cu prima sa generație electrică.
Juke a fost lansat ca model destinat pieței din Europa, într-o perioadă în care cererea de SUV-uri subcompacte nu exista aproape deloc. Nissan Juke a fost adoptat de europeni cu o viteză aproape la fel de mare precum Qashqai, fiind unul dintre pionierii acestui segment, alături de Dacia Duster, cu care a împărțit, de altfel, o parte dintre componente. Juke a fost produs încă de la bun început în Marea Britanie, fiind în tot acest timp unul dintre cele mai vândute automobile din această țară.
Începând de anul viitor, Juke va deveni complet electric în cadrul planului de relansare al japonezilor, prezentat la începutul acestui an. Iar pentru a putea beneficia de avantajele unei linii de producție comune cu alte modele ale mărcii, Juke se va muta pe platforma CMF-EV, care este derivată din vechea platformă CMF-CD a Alianței Renault – Nissan. Pe această platformă sunt deja produse Leaf și Ariya, iar noua generație Leaf, care a fost lansată deja, folosește de asemenea o versiune actualizată a platformei.
La startul producției noului Leaf, reprezentanții Nissan au confirmat că Juke va fi produs, începând din luna decembrie a anului 2026, pe aceeași linie a uzinei din Sunderland, folosind aceeași platformă modulară electrică. Acest lucru va permite Nissan să producă un SUV mai mare, care să concureze în clasa compactă. De asemenea, va putea să beneficieze de bateriile disponibile pe Leaf, ceea ce va face mașina și mai competitivă. Principalul rival pe piața din Europa va fi Toyota C-HR+, un model lansat în toamna acestui an, cu o lungime de 4,5 metri.
Designul viitorului Juke a fost dezvăluit de Nissan în acest an, într-o serie de fotografii care înfățișează doar parțial detaliile mașinii. Aceasta ar urma să preia o serie de elemente estetice de la restul familiei de modele și își va menține proporțiile actuale, cu linii sportive. „Noul SUV crossover compact va continua tradiția emblematică a designului îndrăzneț și a conectivității avansate, oferind personalizare pentru a sprijini exprimarea proprietarului”, au explicat cei de la Nissan.
Deși s-a spus că Nissan ia în considerare o opțiune cu motoare termice pentru viitorul Juke, nicio informație referitoare la această posibilitate nu a mai fost confirmată de atunci de managementul companiei japoneze.
Pentru Nissan, Juke va fi al patrulea model complet electric din Europa, după Leaf, Ariya și Micra (bazat pe Renault 5 și produs de francezi în uzina din Douai).
Nissan a primit, ca și alte companii auto, finanțare din bani publici de la guvernul britanic, în cadrul programului de stimulare a producției de vehicule electrice.
















