Numărul mașinilor electrice din Germania a crescut

Numărul mașinilor electrice din Germania a crescut
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mar 2024

Numărul mașinilor electrice în Germania a crescut anul trecut cu aproape 396.000, la aproape de 1,41 milioane, arată datele publicate de Autoritatea Federală de Transport Auto, ceea ce înseamnă că una din 35 de mașini este complet electrică (BEV), transmite DPA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacă se adaugă și cele aproximativ 2.000 de vehicule alimentate cu pile de combustie și alte 922.000 hibride plug-in, existau anul trecut pe autostrăzi 2,33 milioane vehicule electrice (EV), sau una din 21 de mașini, arată Agerpres.

Linia de tramvai 41 va fi suspendată sâmbătă CITEȘTE ȘI Linia de tramvai 41 va fi suspendată sâmbătă

Creșterea vânzărilor EV este ușor mai ridicată decât în 2022, când au fost aproape 395.000 unități.

Per total, anul trecut au fost înmatriculate în Germania 524.000 de mașini complet electrice, iar în 2024 autoritățile se așteaptă la un avans mai redus. Programul Germaniei de subvenții pentru achiziționarea de vehicule electrice (EV) a fost încheiat prematur în decembrie, după ce s-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016. Inițial, subvențiile pentru achiziționarea EV erau menite să se acorde până la finalul lui 2024.

În primele două luni din acest an, au fost înmatriculate în Germania 50.000 de mașini complet electrice, mult sub media din 2023.

Cel mai mare grup de vehicule electrice în Germania sunt SUV-urile, responsabile pentru mai mult de o treime din înmatriculările de mașini complet electrice: 487.000. De asemenea, au fost înmatriculate 238.000 mașini mini și 235.000 mașini mici.

În cazul mărcilor, liderul pieței germane este Volkswagen, cu aproximativ 237.000 EV, urmat de Tesla (164.000), Renault (120.000), Hyundai (92.000) și BMW (85.000).

Industria auto din Germania, un pilon al celei mai mari economii europene, a reușit să înregistreze o modestă revenire după închiderile și problemele pe lanțurile de aprovizionare provocate de pandemie în ultimii ani. Dar, cu toate acestea, perspectivele s-au înrăutățit pe măsură ce inflația ridicată a majorat costurile de producție și a erodat puterea de cumpărare a gospodăriilor, ceea ce a dus la diminuarea cererii.

viewscnt
Afla mai multe despre
germania
masini electrice