O companie britanică a vândut mii de piese pentru motoare de avioane fără a fi verificate, cu documente false

O companie britanică a vândut mii de piese pentru motoare de avioane fără a fi verificate, cu documente false
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 sep 2023

Producătorul de motoare cu reacție CFM International a declarat că mii de componente pentru motoare de avioane ar fi putut fi vândute cu documente false de către un distribuitor britanic, în timp ce rezultatele unei anchete asupra pieselor certificate fals au ajuns la Înalta Curte din Londra, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Matthew Reeve, avocat la CFM și coproprietarii companiei, General Electric și Safran, a declarat că AOG Technics s-a angajat într-o ”schemă deliberată, necinstită și sofisticată de a înșela piața cu documente falsificate pe o scară industrială”, scrie News.ro.

Piața auto din UE: România și marca Dacia și-au încetinit avansul, pe o piață care continuă să crească rapid, cu ajutorul electricelor CITEȘTE ȘI Piața auto din UE: România și marca Dacia și-au încetinit avansul, pe o piață care continuă să crească rapid, cu ajutorul electricelor

Autoritățile europene de reglementare au declarat că investighează rapoarte conform cărora unele piese furnizate de firma din Londra fără certificate valabile au fost găsite în motoarele CFM56, care alimentează unele avioane Airbus și Boeing.

AOG nu a abordat problema falsurilor în ședință, care a fost convocată pentru a discuta aspecte procedurale.

Compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Descoperirea a determinat companiile aeriene să schimbe piese pentru un număr de avioane și până acum doar o fracțiune din cele 23.000 de motoare CFM56 existente au fost afectate.

Dar Reeve a spus în documentele din instanță că CFM și partenerii săi”au dovezi documentare convingătoare că mii de piese de motoare cu reacție au fost vândute de către (AOG) companiilor aeriene care operează avioane comerciale echipate cu motoarele cu reacție ale reclamanților”.

Acestea includ piese pentru motoarele CFM56, care sunt construite de joint-venture-ul GE-Safran CFM, și un număr foarte mic de motoare CF6 utilizate în principal pentru alimentarea avioanelor de marfă și fabricate exclusiv de GE.

Surse din industrie au spus că majoritatea pieselor de schimb vândute de distribuitori precum AOG implică articole mici, care nu sunt fabricate de producătorii de motoare înșiși și nu sunt considerate critice.

Chiar și așa, numărul de avioane care ar putea fi scoase din funcțiune pentru verificări se apropie de 100 și analiștii spun că orice întrerupere a sistemului de control strict monitorizat care stă la baza siguranței călătoriilor aeriene trebuie abordată rapid.

Procesul Google: Traficul Google Maps a scăzut când a fost lansat Apple Maps CITEȘTE ȘI Procesul Google: Traficul Google Maps a scăzut când a fost lansat Apple Maps

Reeve a spus că până acum au fost identificate 86 de documente falsificate cunoscute sub numele de certificate de eliberare.

Până luni, numărul motoarelor suspectate a avea piese cu documente falsificate a crescut la 96.

”Potențial, asta înseamnă că între 48 și 96 de aeronave sunt scoase din funcțiune în timp ce companiile aeriene aranjează ca piesele să fie îndepărtate”, a adăugat Reeve.

”COOPERARE DEPLINĂ”

Vânzarea de piese cu certificate de eliberare false sau lipsă ”ar putea pune în pericol siguranța aeronavei” și face imposibilă verificarea navigabilității, a spus CFM într-un document.

Un certificat de eliberare este asemănător cu un certificat de naștere pentru o piesă de motor, garantând că este autentică.

Producătorul de motoare și companiile-mamă franceze și americane au chemat în judecată AOG și pe unicul său director, Jose Zamora Yrala, pentru a-i obliga să predea documente legate de orice piese rămase și documente legate de motoarele CFM56 și CF6 începând din februarie 2015.

Ei au spus că au fost alertați pentru prima dată despre presupusa falsificare de către o companie portugheză de întreținere și reparații în iunie, ceea ce a determinat o luptă pentru a descoperi amploarea problemei.

VIDEO Explozie urmată de incendiu pe șantierul Autostrăzii Moldova. A luat foc o magistrală de gaz. Patru muncitori au murit și alți cinci au fost răniți CITEȘTE ȘI VIDEO Explozie urmată de incendiu pe șantierul Autostrăzii Moldova. A luat foc o magistrală de gaz. Patru muncitori au murit și alți cinci au fost răniți

Avocații care îi reprezintă pe AOG și Zamora Yrala au spus că inculpații ”cooperează pe deplin” cu o anchetă a Autorității Aviației Civile din Marea Britanie (CAA).

Avocatul AOG Tom Cleaver a susținut că GE nu are nevoie de o cantitate mare de documente pentru a contacta posibilii cumpărători ai pieselor.

”Toată lumea știe acum că piesele AOG nu trebuie neapărat să fie considerate părți ale reclamanților”, a spus el.

Judecătorul Richard Meade a decis că AOG și Zamora Yrala ar trebui să dezvăluie ”facturi, certificate de eliberare, memo de expediere și comenzi de cumpărare” pentru 230 de tranzacții.

Motoarele CFM56 alimentează generația anterioară de Boeing 737 și aproximativ jumătate din generația anterioară de Airbus A320.

Acestea sunt treptat modernizate, dar mii rămân în serviciu.

CFM56 este folosit și pe avioanele de patrulare maritimă Boeing P-8 vândute în Statele Unite și Marea Britanie, în timp ce CF6, construit de GE, alimentează tancurile Boeing KC-767A vândute Italiei și Japoniei.

Nu s-au raportat piese suspecte ale aeronavelor militare. Boeing și Airbus nu au făcut niciun comentariu imediat.

FOTO Geely dă lovitura pe piața electricelor: Panda Knight, un mini off-roader la doar 7.000 de euro CITEȘTE ȘI FOTO Geely dă lovitura pe piața electricelor: Panda Knight, un mini off-roader la doar 7.000 de euro

Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene, într-un document despre care Bloomberg a scris pentru prima dată, a declarat în august că examinează rapoarte despre piese cu documente suspectate ca fiind falsificate furnizate de AOG.

CAA din Marea Britanie a declarat în august că ”investiga furnizarea unui număr mare de piese suspectate ca fiind neaprobate”.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
documente