Packeta: Asia intră în preferințele românilor

Packeta: Asia intră în preferințele românilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 feb 2024

Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a grupului ceh Packeta, a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, anul trecut, față de anul anterior, pe fondul creșterii semnificative a cererii pentru livrările internaționale.

Creșterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online românești către piețele externe și a intrării, în ultimii ani, pe piața locală, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
Spania va interzice zborurile interne pe anumite distanțe CITEȘTE ȘI Spania va interzice zborurile interne pe anumite distanțe

„În 2023, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România.

Pentru 2024, Packeta România ia în calcul o creștere similară cu cea înregistrată anul trecut, în contextul în care, pe segmentul cross-border există o tendință continuă  de creștere a interesului magazinelor online pentru extinderea pe alte piețe. 

FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova CITEȘTE ȘI FOTO TEST DRIVE Am condus noile Ford Transit și Tourneo Courier, produse la Craiova

Asia intră în preferințele românilor pentru comenzi online din străinătate

2023 a adus schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în privința achiziționării produselor din străinătate. În contrast cu perioada anterioară, când opțiunile de cumpărături ale românilor se concentrau, în principal, asupra magazinelor online sau piețelor  din Europa, în prezent românii plasează comenzi semnificative, de ordinul zecilor de mii pe zi, în marketplace-urile din Asia, în special din China, influențați de prețurile mai atractive, gama variată de produse, disponibilitatea stocurilor și rapiditatea livrărilor.

„În viitorul apropiat, vom asista la intrarea mai multor platforme din Asia pe piața românească. Cu toate acestea, este de așteptat ca românii să continue să facă achiziții și de pe această nouă piață emergentă. În același timp, ne așteptăm la menținerea comenzilor și către magazinele online europene deja consacrate în peisajul eCommerce. Iar această diversitate de opțiuni oferă consumatorilor români posibilitatea de a alege în funcție de preferințe, prețuri și calitatea serviciilor, contribuind, astfel, la o piață echitabilă și competitiva”, conchide Alexandr Jeleascov.

Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, dar și a Packeta România,  și-a majorat cifra de afaceri la 294 de milioane de euro în 2023, în creștere cu 18,3% față de anul anterior.

La începutul anului, Grupul ceh a vândut 100% din acțiuni către un consorțiu format din CVC Capital Partners și Emma Capital, cu susținere financiară de la fondul de investiții ceh R2G.

Fondul de investiții Emma Capital este deținut de omul de afaceri ceh Jiri Smejc.

viewscnt
Afla mai multe despre
packeta românia
colete