PowerCo, divizia de baterii a VW Group, promite 500.000 de km de funcționare pentru bateriile solide

PowerCo, divizia de baterii a VW Group, promite 500.000 de km de funcționare pentru bateriile solide
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 ian 2024

Orizontul de timp în care bateriile solid state, cu electrolit în stare solidă, vor fi utilizate în producția de serie pe automobilele electrice începe să se apropie. VW Group a testat deja primele baterii solid state și anunță rezultate promițătoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Companiile auto și-au fixat intervalul 2026 – 2028 pentru lansarea în producția de serie a bateriilor care folosesc celule cu electrolit solid, o soluție care va aduce reduceri de costuri și performanțe mai bune ale bateriilor. Deși companiile asiatice sunt cele care au vorbit foarte mult despre planurile de lansare a acestui tip de baterii, VW Group pare decisă să devanseze programul japonezilor de la Toyota sau Nissan.

După ce a cerut reexaminarea legii prin care șoferii cu permis categoria B pot conduce și anumite motociclete, Iohannis reclamă legea la CCR CITEȘTE ȘI După ce a cerut reexaminarea legii prin care șoferii cu permis categoria B pot conduce și anumite motociclete, Iohannis reclamă legea la CCR

Divizia de producție de baterii a VW Group, PowerCo, a finalizat testele cu propriile baterii solid state, realizate în parteneriat cu QuantumScape, și spune că după 1000 de cicluri de încărcare bateria încă mai păstrează 95% din capacitatea de încărcare. Germanii susțin că primele concluzii arată că o mașină electrică echipată cu acest tip de baterii ar putea parcurge 500.000 de km fără să aibă pierderi de autonomie.

Tehnologia solid state urmează să dea startul unei veritabile revoluții în industria auto, pe segmentul de vehicule electrice, ca urmare a performanțelor pe care le oferă. O mare stabilitate în timp, viteze mari de încărcare și siguranță maximă în exploatare sunt principalele trăsături ale celulei care formează bateriile solid state și care au făcut din această tehnologie Sfântul Graal al industriei auto. Testele realizate de PowerCo în laboratoarele din Salzgitter, Germania, au confirmat aceste trăsături și susțin continuarea procesului de dezvoltare a acestui tip de baterie.

Dacia Sandero - încoronată cel mai bine vândut model din Spania. În decembrie a fost însă depășită de un concurent surpriză CITEȘTE ȘI Dacia Sandero - încoronată cel mai bine vândut model din Spania. În decembrie a fost însă depășită de un concurent surpriză

CEO-ul PowerCo, Frank Blome, susține că bateria cu electrolit solid are o viață foarte lungă: „Aceste rezultate sunt foarte încurajatoare, care susțin în mod impresionant potențialul celulei solid state. Rezultatul final al acestei dezvoltări ar putea fi o celulă a bateriei care permite distanțe lungi, poate fi încărcată super-rapid și practic nu îmbătrânește. Suntem convinși de viitorul celulei în stare solidă și continuăm să lucrăm la viteză maximă cu partenerul nostru QuantumScape pentru producția de serie.”

Standardul industriei pentru acest tip de baterie era stabilit până la acest moment, la 700 de cicluri de încărcare cu o pierdere de 20% a capacității. Din acest motiv, rezultatele obținute de VW sunt extrem de promițătoare.

Cei de la QuantumScape, care au creat această celulă, explică că tehnologia se bazează pe litiu, dar într-o compoziție solidă. „Aceste rezultate ale testării PowerCo ale Grupului Volkswagen arată clar că celulele cu litiu-metal în stare solidă fără anod ale QuantumScape sunt capabile de performanțe excepționale. Deși mai avem mult de muncă, pentru a aduce această tehnologie pe piață, nu cunoaștem nicio altă baterie litiu-metal pentru automobile care să fi demonstrat o reținere atât de mare a energiei de descărcare pe un număr de cicluri comparabil în condiții similare. Suntem încântați să lucrăm îndeaproape cu Volkswagen Group și PowerCo să industrializeze această tehnologie și să o aducă pe piață cât mai repede posibil”, a declarat Jagdeep Singh, fondator și CEO al QuantumScape.

VIDEO&FOTO Francezii au comparat ultimele generații Duster. Concluzia: Comandați Dacia Duster 2 cât mai puteți! CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Francezii au comparat ultimele generații Duster. Concluzia: Comandați Dacia Duster 2 cât mai puteți!

Pașii următori în procesul de lansare pe piață prevăd perfecționarea compoziției și scalarea proceselor de producție. PowerCo lucrează deja la un concept propriu de baterii, bazate pe celulele unificate, despre care spune acum că ar putea folosi celulele solid state.

Grupul Volkswagen a investit în startup-ul QuantumScape încă din 2012 și este unul dintre principalii acționari ai companiei americane.

viewscnt
Afla mai multe despre
baterii solid state
powerco
vw group
mașini electrice
quantumscape