Mesajul Bolt
"În contextul grevei șoferilor parteneri din Oradea, de luni, Bolt dorește să reafirme importanța acestora pentru activitatea desfășurată pe platformă și să transmită, totodată, o serie de precizări.
Menționăm, în primul rând, că Bolt nu a înregistrat perturbări ale curselor în oraș pe durata desfășurării grevei. Apoi, dorim să reamintim că o creștere a tarifelor, de 5%, a fost acordată deja în urmă cu doar câteva luni, în vara acestui an.
În ceea ce privește comisionul standard perceput de Bolt, acesta este de 25% în toate orașele în care activează, indiferent dacă este singura aplicație de ride-hailing prezentă sau dacă există și competitori. De asemenea, exceptând acest comision, Bolt nu mai percepe nicio altă taxă.
O modificare a tarifelor în aplicație ar afecta în primul rând pasagerii care folosesc serviciul. Dacă prețurile cresc, este de așteptat ca pasagerii să reducă frecvența cu care folosesc aplicația, ceea ce în timp ar duce, de fapt, la o scădere a veniturilor pentru șoferii parteneri. De asemenea, menționăm că în această perioadă cererea de servicii din partea pasagerilor este mai redusă, înregistrând de obicei o creștere odată cu venirea sărbătorilor de iarnă.
„Pe Bolt România sunt înscriși zeci de mii de conducători auto, un număr care crește constant. Acest lucru ne arată că majoritatea apreciază serviciile, dar și câștigurile de care au parte. Primim aprecieri pozitive din partea multor șoferi parteneri atât direct în aplicație, cât și în cadrul diverselor evenimente în care ajungem să ne întâlnim. Apreciază mai ales faptul că pot avea un venit în plus realizat după un program flexibil”, a declarat Maria Niculescu-Aron, General Manager Bolt România.
Menționăm din nou că Bolt este o companie de tehnologie care intermediază, prin intermediul unei aplicații digitale, cererea pasagerilor de servicii de transport la cerere (ride-hailing) cu oferta de servicii din partea conducătorilor auto".
Este a doua acțiune de acest tip, după cea din vara acestui an.
"Un tarif minim corect"
Principalele revendicări ale partenerilor Bolt sunt legate de tarifele practicate.
În plus, partenerii Bolt cer suplimentarea cu 50% a prețului pentru cursele din afara orașului. "Aici ne referim îndeosebi la cursele către aeroport, către care nu există mijloace de transport în comun. Îmi pare incorect să faci astfel de curse din oraș la aeroport cu 13 lei", a spus Solomie.
Partenerii Bolt mai cer limitarea numărului de șoferi din aplicație, după modelul deja aplicat la taximetriști.
Protest cu repetiție
Acesta a fost cel de-al doilea protest organizat de șoferii Bolt în Oradea după cel din vara acestui an. Atunci, reprezentanții platformei au aprobat majorarea tarifelor cu 5%.
Deși la acțiunea din 14 iunie au participat circa 100 de șoferi, comunicatorii Bolt au transmis în urma protestului că majorarea a fost deja programată și nu a intervenit ca urmare a protestului.
Mai mult, pe timpul protestului numărul șoferilor activi în aplicație, care nu s-au raliat revendicărilor, a fost mai mare cu 3% decât într-o zi obișnuită, iar timpul mediu de așteptare după o mașină a scăzut cu 4%, la numai 3,5 minute.Demersul este argumentat prin dorința de a cere "condiții corecte și respect din partea platformelor".
Mesajul care circulă printre șoferi
"Dragi colegi șoferi și șoferițe,
În perioada 1–5 decembrie ne organizăm pentru a cere condiții corecte și respect din partea platformelor.
Nu este vorba de conflict, ci de solidaritate.
1 decembrie – oprim activitatea complet.
2–5 decembrie – protest organizat:
lucrăm normal între 06:00 – 12:00
oprim activitatea între 12:00 – 17:00
după 17:00 fiecare decide cum continuă".
Există și o petiție, care până acum a strâns circa 1.500 de semnături, cu revendicări atât către cele două platforme de ridesharing, cât și către Guvern, precum un tarif minim corect și predictibil, eliminarea obligativității ratei de acceptare, reclamațiile fără dovezi să nu ducă la suspendări automate, +50% supliment obligatoriu pentru cursele în afara orașului, limitarea copiilor conforme, limitarea sau reglementarea clară a prețului dinamic, interzicerea modificării tarifelor fără consimțământul pasagerului, stabilirea unei limite maxime a comisionului reținut de platforme, transparența algoritmilor de tarifare, eliminarea practicilor comerciale înșelătoare (cu argumentul că au existat situații în care platformele au anunțat creșteri de tarife, dar în realitate prețurile au scăzut).
Bolt are peste 200 de milioane de utilizatori în peste 50 de țări și peste 600 de orașe din Europa și Africa.
Compania este prezentă în România cu serviciile de transport la cerere, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.
Bolt este lider de piață în România, compania activând în peste 40 de orașe, extinzându-și continuu oferta de servicii și acoperirea națională.
La rândul său, Uber operează în București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța, Oradea, Craiova, Ploiești, Pitești, Galați, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad, Târgu Mureș, Baia Mare, Târgoviște, Suceava, Satu Mare, Botoșani, Tulcea, Focșani Bistrița și, acum, Târgu Jiu, Drobeta-Turnu Severin, Reșița, Slobozia și Slatina.














