România riscă două noi procese la CJUE, în privința siguranței rutiere și cerințelor anumitor vehicule

România riscă două noi procese la CJUE, în privința siguranței rutiere și cerințelor anumitor vehicule
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 ian 2018

Comisia Europeană a transmis României, joi, două avize motivate privind neadoptarea directivelor europene privind sporirea siguranței rutiere, respectiv introducerea unor noi norme la inspecția tehnică periodică a autovehiculelor, și privind actualizarea greutăților și dimensiunilor maxime ale anumitor vehicule rutiere. În cazul în care și după aceste atenționări nu va implementa directivele menționate, România riscă să fie trimisă în judecată la Curtea de Justiției a Uniunii Europene și să plătească penalități zilinice pentru întârziere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comisia Europeană a solicitat joi, 25 ianuarie, unui număr de șase state membre, printre care și România, să transpună Pachetul privind inspecția tehnică auto, adoptat în 2014, al cărui scop este de a îmbunătăți inspecția vehiculelor în UE și, prin urmare, siguranța rutieră. Acest pachet este format din trei directive ale UE pe care statele membre trebuiau să le transpună până la 20 mai 2017. Cu toate acestea, până în prezent, Cipru, Republica Cehă, Germania, Irlanda, România și Slovacia nu au făcut acest lucru sau au făcut-o numai parțial. 

Republica Cehă, România și Slovacia nu au adoptat, publicat și comunicat Comisiei măsurile naționale de transpunere a normelor actualizate cu privire la inspecția tehnică periodică a autovehiculelor și a remorcilor acestora (Directiva 2014/45/UE). Directiva reglementează autoturismele, camioanele, autobuzele, remorcile grele, motocicletele și tractoarele de mare putere și definește elementele care trebuie încercate în timpul inspecțiilor tehnice auto, metodele de încercare, defectele și evaluarea acestora. De asemenea, directiva introduce cerințe minime privind infrastructura de inspecție, formarea inspectorilor și organismele de supraveghere.

Guvernul confirmă eșecul Prima Mașină. Fondurile alocate, reduse de 5 ori după ce românii au fost dezinteresați de program, iar piața second-hand a bătut noi recorduri CITEȘTE ȘI Guvernul confirmă eșecul Prima Mașină. Fondurile alocate, reduse de 5 ori după ce românii au fost dezinteresați de program, iar piața second-hand a bătut noi recorduri

Comisia Europeană a solicitat, totodată, Ciprului, Cehiei și României să comunice măsurile naționale de transpunere a normelor europene actualizate privind greutățile și dimensiunile maxime ale anumitor vehicule rutiere (Directiva 2015/719/UE). Aceste norme, care privesc traficul internațional, joacă un rol important pentru funcționarea pieței interne și pentru libera circulație a mărfurilor în Europa, arată Bruxelles-ul.

Printre altele, directiva introduce derogări pentru vehiculele grele de marfă cu performanțe aerodinamice sporite sau pentru cele care funcționează cu combustibili alternativi. Acest fapt oferă stimulente pentru utilizarea unor vehicule mai puțin poluante, care pot fi mai lungi sau mai grele decât vehiculele convenționale.

Directiva ar fi trebuit să fie pusă în aplicare de statele membre până la 7 mai 2017.

Toate statele membre în cauză au acum la dispoziție două luni pentru a notifica Comisiei toate măsurile luate pentru a asigura punerea în aplicare integrală a directivilor. În caz contrar, Comisia poate trimite aceste cazuri în fața Curții de Justiție a UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia
european
aviz
motivat
siguranta
rutier
inspectie
tehnica
autovehicul
greutate
dimensiune
infringement
cjue