În același timp, Michael O’Leary, șeful Ryanair, spune că se așteaptă ca mai multe companii aeriene mici și mijlocii să intre în faliment, în Europa, în următoarele săptămâni și luni, ceea ce va crea companiei sale mai multe oportunități.
El încearcă să pună Wizz Air în mare dificultate pe principala sa piață (Europa Centrală și de Est).

„Aș spune că în lunile următoare, pe măsură ce ne apropiem de iarnă, vor fi probleme pentru unele companii. Problema în Europa este că există multe companii care pretind că vor să fie low cost, dar au o structură de costuri ridicate. Play nu a făcut niciodată profit.
Și vor exista și alți operatori mici care se vor lupta pe piață. Vor fi mai multe eșecuri înainte de Crăciun. De asemenea, cred că Wizz Air are probleme”, spune el, conform Corriere della Sera.
„Nu cred că va da faliment în următoarele câteva săptămâni, dar cred că este inevitabil să dea faliment sau să fie preluată de cineva la un moment dat. (…) Ei înșiși și-au pus în pericol viitorul.
În timpul Covid și-au vândut avioanele și le-au închiriat înapoi la rate mari. În ultimii ani și-au mărit flota cumpărând avioane de la acționarul lor principal. Apoi au apelat la o bancă pentru a le refinanța cu aceste contracte costisitoare de vânzare și relocare.

În ultimii cinci ani, Wizz a realizat profituri din aceste tranzacții în bilanțul lor, ca într-un fel de schemă Ponzi. Cu cât crești mai mult, cu atât faci mai multe profituri. Dar acum nu mai crește și nu mai poate face acest lucru”, spune O’Leary, arată G4Media.
El critică deciziile Wizz Air din ultima perioadă.
„Se mișcă într-un mod dezordonat. Acum cinci ani au vrut să se extindă în Italia, apoi la Viena. Și au dispărut. Apoi trebuiau să devină compania numărul unu în Orientul Mijlociu. Și au închis baza din Abu Dhabi pentru că… e nisip în nenorocitul de deșert. O adevărată surpriză pentru toată lumea.

Acum vor să meargă în Kazahstan, vor să crească din nou în Polonia. Dar este prea târziu să crească în Polonia, pentru că noi deja investim acolo. Se pare că, în general, nu vor face nici măcar un euro profit. În timp ce noi avem coada de aeroporturi europene care vor să ne dezvoltăm acolo”, spune CEO-ul Ryanair.
Ryanair a confirmat recent că va introduce abonamente de îmbarcare digitale 100%, începând cu 12 noiembrie.
Compania aeriană va înlocui astfel toate cardurile tipărite cu versiunea digitală în aplicație, folosită deja de 80% dintre pasagerii săi, cum a anunțat anterior Profit.ro.
Tichetele de îmbarcare tipărite cu versiuni digitale 100% vor fi disponibile prin aplicația myRyanair.

Compania spune că obiectivul este de a oferi o experiență „mai rapidă, mai inteligentă și mai ecologică”.
În prezent, aproape 80% din cei peste 206 milioane de pasageri ai Ryanair folosesc deja cardul digital.
Ryanair a decis recent să modifice și dimensiunea acceptată a bagajelor luate la bord începând de astăzi, pe 235 de aeroporturi.
Ryanair a confirmat că pasagerii pot aduce acum, la bordul zborurilor sale, un bagaj de mână mai mare, gratuit.

Compania aeriană low-cost a confirmat că au fost instalate noi dispozitive de măsurare a bagajelor pe toate cele 235 de aeroporturi europene de pe care operează.
Aceasta înseamnă că pasagerii Ryanair pot aduce acum la bord un bagaj personal mai mare, gratuit, cu dimensiunile de 40 x 30 x 20 cm, față de bagajul de mână gratuit standard al UE de 40 x 30 x 15 cm.

Până acum, pasagerii puteau aduce la bord un bagaj gratuit cu dimensiunile de 40 x 25 x 20 cm și un volum de 20 de litri.
Directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady, a declarat: „Începând de astăzi, noul bagaj de mână gratuit, mai mare, al Ryanair este cu 33% mai mare decât standardul UE.
Dispozitivele noastre de măsurare a bagajelor de pe toate aeroporturile au fost acum «redimensionate» pentru a acomoda acest bagaj de mână gratuit, mai mare".
Ryanair a decis totodată că va plăti personalului aeroportuar bonusuri sporite și nelimitate, de 2,50 euro, pentru fiecare bagaj de mână neconform pe care îl ia de la pasageri, a anunțat recent directorul companiei aeriene, Michael O'Leary.
Pasagerilor ale căror bagaje de mână depășesc dimensiunile maxime pentru o valiză mică li se percep taxe de până la 75 de lire sterline, iar bagajele lor sunt luate în cală.

Amenzile i-au indignat pe unii călători, mai ales când a ieșit la iveală că personalul de la poarta de îmbarcare a fost stimulat să observe bagajele supradimensionate.
Potrivit șefului Ryanair, Michael O'Leary, compania aeriană va mări bonusurile pentru a menține dimensiunea corectă a bagajelor. „Vom crește prețul de la 1,50 euro la 2,50 euro, probabil de la începutul programului de iarnă din noiembrie anul acesta”, a spus el, potrivit The Guardian.
O'Leary a declarat că Ryanair va elimina și plafonul bonusurilor, în prezent de 80 de euro pe lună, pentru a încuraja angajații să oprească cât mai multe bagaje neconforme. „Ar trebui să încurajăm oamenii. Vreau ca personalul nostru de la sol să prindă oamenii care înșeală sistemul.”
Ce dimensiuni trebuie să aibă bagajele de mână
Toți pasagerii au voie să aducă gratuit un bagaj mic, care încape sub scaun, cu dimensiunile maxime de 40x30x20cm. Un al doilea bagaj de mână, de obicei un bagaj mic cu roți, de până la 55x40x20cm, poate fi adus la bord contra unei taxe, de obicei mai mică decât prețul plătit pentru a pune bagajul în cală.

Anul acesta s-a raportat că personalul Swissport care se ocupă de zborurile easyJet a primit bonusuri de 1,20 lire sterline pe bagaj pentru a aplica reguli similare la poarta de îmbarcare.
O'Leary a spus că anxietatea legată de sancțiunile pentru infracțiuni minore era exagerată: „Merg regulat și fac îmbarcări în Dublin și nu avem o problemă cu bagajele de mână. Dacă doar fermoarul depășește puțin dimensiunile, bagajul este acceptat fără discuții”.
Dar, a spus: „Sunt încă uimit de numărul de oameni cu rucsacuri care încă mai cred că vor trece de nenorocita aia de poartă, iar noi nu vom observa rucsacul. Îl vom observa. Și voi veți plăti pentru rucsac. Nu vă urcați dacă nu vă încape.”

O'Leary a spus că numărul persoanelor care plătesc taxe este în scădere. „Majoritatea oamenilor, 99,9% dintre pasagerii noștri, respectă regulile. Numărul de persoane care plătesc o taxă pentru bagajele de poartă este mai mic de 0,1% dintre pasagerii noștri, și asta înseamnă totuși 200.000 de pasageri pe an.”
El le-a spus jurnaliștilor la o conferință de presă din Londra: „Continuați să relatați despre asta pentru că vrem ca toată lumea să respecte regulile, iar dacă respectați regulile, nu vor fi probleme.”