SAIC începe producția noii generații MG4, cea mai populară mașină electrică chinezească din Europa. Zvonuri despre o baterie de 800 km

Auto/Transporturi   
SAIC începe producția noii generații MG4, cea mai populară mașină electrică chinezească din Europa. Zvonuri despre o baterie de 800 km

MG4, cel mai vândut automobil electric din China, în Europa, va primi în acest an o nouă generație, cu un design nou și noi baterii. Autonomia despre care s-a vorbit ar putea ajunge până la 800 km, dacă informațiile se vor confirma.

Chinezii de la SAIC au demarat producția noii generații a hatchback-ului compact MG4, în fabrica din Nanjing, pregătind stocurile pentru lansarea pe piață în luna august. Compania nu a anunțat deocamdată specificațiile versiunilor noului model și nici prețurile acestora.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe lângă designul complet schimbat, sunt cunoscute, neoficial, câteva detalii legate de grupul motopropulsor, care va avea 120 kW și va fi montat pe puntea spate. Dimensiunile sale vor crește față de ce știm de la prima generație, cu 4,39 metri lungime și 1,84 metri lățime, ampatamentul având 2,75 metri, fiind vorba despre mai bine de 10 centrimetri în plus la lungime.

Ofensivă chineză: Cei mai mari producători auto au vândut aproape 9 milioane de mașini și au crescut exporturile cu un sfert, în primele șase luni CITEȘTE ȘI Ofensivă chineză: Cei mai mari producători auto au vândut aproape 9 milioane de mașini și au crescut exporturile cu un sfert, în primele șase luni

Noutăți vor fi introduse și la platforma software, care a fost dezvoltată împreună cu cei de laa Oppo, pentru a putea integra mai bine utilizarea telefoanelor nu doar pentru aplicații și servicii, ci și pentru comenzi vocale, navigație bazată pe gesturi și conexiunea in cloud.

Au existat și informații despre o posibilă implementare a bateriilor semi-solide, dar până în acest moment nu există o confirmare oficială, fiind vehiculată și autonomia de 800 km, neverosimilă pentru un model în acest segment de piață, dar nu imposibil. Și dacă va veni, aceasta va echipa doar versiunile de top, în timp ce pe versiunea de intrare este așteptată o baterie comparabilă cu ceea ce are în prezent actuala generație.

Automobilul electric MG4 a venit în Europa cu mult înainte ca mașinile BYD sau Lynk&Co să fie la modă, pentru că a știut să folosească reputația vechiului brand britanic și a fost parte a strategiei grupului SAIC care și-a devansat astfel concurenții chinezi.

A fost o veritabilă surpriză ascensiunea lui MG4 pe piețele sud-europene, cum s-a întâmplat în Spania sau Italia, profitând de cererea pentru vehicule electrice accesibile și bine echipate, dar modelul s-a vândut în egală măsură și pe piețele mari, consacrate, Franța și Germania. Bineînțeles, cele mai bune vânzări au fost în Marea Britanie, unde publicul a reacționat pozitiv la revenirea pe piață a mărcii MG.

VIDEO Drive Test Renault 5 E-Tech Electric. Nepotul a păstrat multe dintre trăsăturile estetice ale bunicului CITEȘTE ȘI VIDEO Drive Test Renault 5 E-Tech Electric. Nepotul a păstrat multe dintre trăsăturile estetice ale bunicului

În 2023, anul de vârf al lui MG4, modelul s-a vândut în 73.000 de exemplare în toată Europa, un volum pe care celelalte modele chinezești lansate pe piața de aici nici nu îndrăznesc să-l viseze deocamdată.

Din totalul de peste 230.000 de automobile vândute de MG în 2023, MG4 a reprezentat aproximativ o treime, fiind al doilea cel mai vândut model al mărcii, după ZS, care are motoare hibrid și cu combustie.

Un an mai târziu, MG4 a pierdut din popularitate, din două motive. În primul rând, s-a lovit de scăderea bruscă a pieței de mașini electrice, care a afectat toți jucătorii din piață.

În al doilea rând, a crescut concurența în rândul ofertelor chinezești, dar și pe tot spectrul de mărci electrice, nu doar pe cel din China.

VIDEO Noul Dacia Bigster la testul elanului CITEȘTE ȘI VIDEO Noul Dacia Bigster la testul elanului

În al treilea, rând, modelul a ajuns la finalul ciclului industrial iar informațiile despre iminenta lansare a unei noi generații a determinat și amânarea deciziei de cumpărare pentru unii clienți. În 2024, după o scădere la care a contribuit inclusiv modelul frate MG3, MG4 s-a vândut în 52.000 de exemplare (-28%), rămânând unul dintre cele mai vândute mașini electrice din Europa.

Lansarea noii generații în Europa ar putea avea loc în a doua parte a anului, dar deocamdată nu a fost anunțată oficial de companie.

viewscnt
Afla mai multe despre
mg4
mg ev
noul mg4
saic
masini electrice china