Se înmulțesc mașinile cu pretenții care primesc doar 4 stele EuroNCAP

Testele de siguranță derulate de EuroNCAP la final de an, înainte de schimbarea radicală a modului de evaluare, au adus o listă destul de lungă de mașini care nu reușesc să obțină scorul maxim. Pe listă sunt nume cu pretenții: Alpine, Jeep, Kia, Renault, dar și unele mărci din China.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Se înmulțesc mașinile cu pretenții care primesc doar 4 stele EuroNCAP

Noul SUV Alpine A390 a primit doar 4 stele EuroNCAP, fiind deja al doilea model al mărcii franceze premium care nu reușește să atingă pragul maxim de siguranță.

Cea mai nouă serie de teste include mai multe modele care au primit doar 4 stele, care până la urmă nu reprezintă un scor slab, dar care este mai puțin obișnuit pentru mărcile premium. Alpine a mai trecut prin această situație și cu A290, modelul derivat din Renault 5, iar acum, în pachetul de mașini noul Renault Clio primește și el tot 4 stele.

ULTIMA ORĂ Concedieri de amploare în România - Gigantul german Bosch dă afară sute de angajați CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Concedieri de amploare în România - Gigantul german Bosch dă afară sute de angajați

Pentru Alpine A390, problemele de siguranță sunt atât la nivelul protecției șoferului (74%), cât și la cel al sistemelor de asistență (77%). La Clio, scorurile au fost de 79% la șofer și 73% la sisteme de asistență, ceea ce înseamnă că micul hatchback protejează un pic mai bine pasagerii adulți decât Alpine.

Japonezii de la Toyota au ratat scorul de 5 stele cu două modele, ambele de mici dimensiuni: Aygo X și Yaris, care au primit cel mai slab scor la protecția pasagerilor adulți (scaunele față), cu 72 și 73%, dar și note proaste la sistemele de asistență (68% la Aygo, 72% la Yaris), în timp ce Aygo abia a trecut de 70 de puncte la protecția copiilor, situație care ar trebui să atragă atenția cel mai mult.

Ca să fim corecți, trebuie să spunem că cele mai recente teste cu modele Dacia au adus mult mai multe puncte (84 și 85) la protecția copiilor pentru Duster sau Bigster.

O veste la fel de neplăcută a primit și Jeep Compass, deși nu este nici pentru marca americană o noutate, după ce Jeep Avenger a luat doar 3 stele anul trecut, iar Renegade primise de asemenea 3 stele în 2019. Cu 4 stele, Compass arată 80% la protecția șoferului și doar 66% la sistemele de asistență.

Ford renunță la VW și bate palma cu Renault. Vor fi consecințe pentru Puma și fabrica din Craiova? ANALIZĂ CITEȘTE ȘI Ford renunță la VW și bate palma cu Renault. Vor fi consecințe pentru Puma și fabrica din Craiova? ANALIZĂ

La fel s-a întâmplat și cu noul Kia EV4, cel mai noi model electric al coreenilor. Acesta a primit 84% la protecția șoferului și 67% la asistența de siguranță. Scorul a fost îmbunătățit apoi cu un pachet suplimentar, dar mașina de bază nu atinge scorul maxim.

Dar în această serie de teste au fost incluse și două modele chinezești: unul este Chery Tiggo 4, un SUV care costă 22.000 de euro în echiparea de bază și care a primit 4 stele. Cu valori de 79% pentru adulți și 80% la sisteme de asistență.

La fel, Ebro S400, un model care nu este decât un Tiggo 4 rebranduit, a primit același scor.

Dar felicitările EuroNCAP merg de această dată, la finalul ultimei sesiuni de teste, către Mercedes-Benz CLA, în primul rând, despre care spune că „a strălucit”, având 94% la protecția adulților și 89% la protecția copiilor, cele mai bune rezultate din acest an. Scoruri foarte bune, de 5 stele, au fost obținute și de Mazda CX-5, Deepal S05, Porsche Cayenne și noul SUV VW T-Roc.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0898 +0.0004+0.01 %
1 USD4.3493 -0.0275-0.63 %
1 GBP5.8179 -0.0065-0.11 %
1 CHF5.4515 +0.0185+0.34 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
Cele mai citite